Göteborg (med omnejd) 2006 #3
Hej alla brudar..
någong gång under dagen bör de stänga den andra tråden.. så jag gjorde en ny igen :)
välkommen till
:D
Hej alla brudar..
någong gång under dagen bör de stänga den andra tråden.. så jag gjorde en ny igen :)
välkommen till
:D
nä, det e ju precis så vi tänker också, men tyvärr verkar inte alla andra göra det..
och det e ju det som förstör, så helt plötsligt är det inte kul eller mysigt att planera längre..
känns bara otacksamt!
:(
Alltså, vad är det med folk? Nu vet jag ju inte vad det är som kört ihop sig för er, men varför kan det inte bara var kul o mysigt när två som älskar varandra ska gifta sig?? Va f...?! Har dom lika mycket problem med sitt eget som med ert? Släkten e värst...ellerrrrr?
jadu.. det verkar inte bättre..
folk vill inte komma med av diverse anledningar.. löjliga sådanna..
och nu fick vi ju veta igår att folk tydligen ringer till henris svägerska och gnäller till dem..
istället för att säga direkt till/eller fråga oss..
vet iofs inte vilket som e värst... för på ngt sätt retar det oss när folk klagar också..
det e ingen som har frågat om de kan hjälpa oss på något sätt, men de verkar tro att de skall ha något att säga till om ändå..
*arg*
Ja du, att dra iväg o gifta sig nånstans utomlands verkar ju vara ett alternativ...fast det drabbar ju dom som man gillar..å andra sidan så kan ju dom åka med?! Tror nånstans att du/ni får bestämma er för att antingen skita i allt prat eller ändra era planer. Vår inbjudan har inte ens gått ut, vi gifter oss i september -06, och jag säger det, en enda synpunkt på var,när o hur så kan dom dåh...sån e jag! Glimten i ögat för det mesta men tar ingen skit. Det ska inte du heller göra princessdiamond! Buss på dom!
tack för att du är så snäll och säger så bra saker :)
men som sagt.. det låter som vi e rätt lika.. brukar nog inte heller finna mig i hur mkt som helst..
men det är en så svår situation..
men vill ju inte skippa allt å låta det gå ut över dem som faktiskt glädjer sig med oss...
och inte heller vill vi ha en liten privat ceremoni.. det e ju inte alls så bilden är i våra huvuden..
men samtidigt vill man inte kämpa med att få till allting så bra som möjligt, för att inte tala om att lägga ut så mkt pengar som man faktiskt gör.. på någon eller några som beter sig så här..
som jag sa tidigare.. det känns otacksamt..
tack iaf ännu en gång!
Lätt o säga bra saker till andra, det är betydligt lättare att se på saker utifrån än när man är uppi det, så att säga, eller hur? Och jag förstår ditt/ert dilemma. Och självklart vill man ha fest, att det ska bli så som man alltid drömt om när man gifter sig...Och allt beror inte på omgivningen, men väldigt mycket....Därför måste ju ni tillsammans med alla runtomkring er göra er dag till en underbar dag...Tycker jag, med risk för att låta naiv. Jag håller på dig!!
nä.. naiv vet jag inte..
ellor, jo kanske ;)
men det va jag tydligen också innan..
det verkar inte vara så lätt som man trodde och hoppades på..
men jag tycker också att det borde vara JUST så lätt..
att arbetet är svårare än man tror är ju helt ok, men det är också tillräckligt.. mer problem än då behövs inte
:)
Jippie! 6 månader kvar! Usch, nu börjar jag få ångest!
Princess
Vilka är det som snackar så mycket skit? Kan du inte bara skicka ut ett massmail till dem som gnäller och säga att det är ert bröllop och att det innebär att ni bestämmer, och eventuellt gnäll kan de ta och stoppa upp någonstans. Fast i lite finare ordalag. Tycker att det är så himla dålig stil att snacka skit! Vad har de med saken att göra - de behöver ju bara dyka upp som gäster och ha kul. Jag fattar inte deras problem!
jag tycker vi har försökt klargöra flera gånger att vi hat valt att ha det på si å så sätt och att det är det som gäller...
jaja..
vi får väl se, men som ena tärnan sa.. det e ju bara ett par st som gnäller och det ska ju inte få förstöra för alla andra..
visserligen visste jag ju det innan..
men att ställa in festen för att det är en eller två som krånglar e ju eg väldigt onödigt..
men samtidigt väldigt lockande emellanåt..
Lilla Princess:
Jag förstår dig precis. Vi hade ett h-e veckorna innan vårt bröllop och drabbades av både det ena och det andra. Just då ville jag bara ställa in allt men vi hade ju redan betalt väldigt mycket och gifta oss det var vi helt säkra på att vi ville. Det hela slutade med en helt underbar dag där vi hade den turen att de vi egentligen inte hade velat bjuda från första början drog sig ur. Resten av gästerna hade superroligt och dansade natten lång. 38 gäster blev det till slut (skulle varit 50)och vi hade tid att ha roligt med alla och vi är idag överlyckligt gifta!!
Kör på och strunta i alla gnällspikar!!
Jag läste i den här tråden för LÄNGE sedan och följde när du fick din klänning. Du var superfin så nu tycker jag du bara ska längta till den dagen du får vara världens vackraste!! Lycka till! *Kram*