• Dröm

Räcker detta i pengar? Hur gör ni lågbudgetare?

Vi vill ju bjuda våra vänner och familjer på middag med tårta efteråt och öl/vin/ cider och så..men inte kommer vi ha råd att lägga ut 30.000 på en middag..det är omöjligt! Usch vad tråkigt att man inte har pengar! Jag hade tänkt att komma undan på ca 5000 för mat och dryck runt 5000 och sen en tårta på en tusenlapp. Och betala någon som kan laga maten och servera ställa fram den..se till att det rullar på under kvällen..hur mycket ska man betala den/de personerna tror ni? Hur många tror ni behövs..en som serverar en som lagar maten eller?

tacksam för svar!!

• Svar på tråden Räcker detta i pengar? Hur gör ni lågbudgetare?
  • Dröm

Börjar bli nervös..är en del som ska ordnas. Folk ska tillfrågas mm....ojoj

• Dröm

Jo vi måste fråga om det är folk som kan hjälpa till! Tack för tips!
    Vi tänkte nu kanske bjuda på nån avocado/räkröra på bröd till förrätt och sedan klyftpotatis/potaissallad med rostbiff och en grönsallad till varmrätt. Sedan bröllopstårta till efterrätt. Tänkte även ha "snacks" lite senare på kvällen!

Hur många tror ni behöver servera samt se till att maten är framdukat mm?! Hmm..måste kolla upp lite allt möjligt nu!
    Vi hade tänkt oss giftermål i juli/augusti! Troligast i augusti.
    Hur går det för er??

• Dröm

Tänkte ni städa själva dagen efter eller gör någon annan det?
    Vi funderar på att åka på hotell i två nätter kanske..men det blir nog dagen efter kanske..så man hinner få mera tid på hotellet, äta gott mm!

Vi har ju som redan gjort vår bröllopsresa i förskott kan man säga..lite bakvänt, men vi har varit utomlands till Thailand och vi har inte råd med en resa till direkt efter bröllopet, dessutom har vi en son också.

• Dröm

KCsmama:
    Nä jag vet ju inte vad catering kostar..får kolla upp litegranna!!

• Dröm

cillianna:

Ja ringen är ordnad redan och min klänning ska min syster sy, så det är bara tyget jag ska köpa.

Håller på att kolla runt nu med cateringfirmor..det är ju trots allt inte så dyrt beroende på vad man väljer för matalternativ. Vi tänkte i så fall bara aha förrätt och varmrätt. Bröllopstårtan ordnar vi själva. Så det är då maten, och serverinspersonal under tiden. Eller om man har buffé som ska läggas ut pengar på. Sedan även hyra/städning för lokalen. I vissa gårdar ingår städningen efteråt och det kan ju vara skönt!

Svar på tråden Räcker detta i pengar? Hur gör ni lågbudgetare?