Inlägg från: insideharmony |Visa alla inlägg
  • insideharmony

Räcker detta i pengar? Hur gör ni lågbudgetare?

Hej Dröm!
    Jag har att tipps till dig som vi kommer att göra till vårt bröllop. Vi kommer att önska oss tjänster av de våra i bröllopsgåvor. Å vill man ge nåt mer el till övriga så önskar vi oss bara pengar till resan där vi kommer å ta in på ett spahotell en weekend el nåt sånt eft vad vi då kommer att ha pengar kvar till. Min väninna ska sy klädningen till oss vi betalar då bara tyget å får jobbet av henne. Jag har en annan väninna som när vi e hos frissan inför så bröllopsfixar hon vårt sovrum så spar vi hotellpengarna där. å får vakna hemma å kan slappa bäst vi vill dan eft. Vi har 2st vänner som kommer å fixa all maten innan. kommer då ha buffe. Bla min väninna har en dotter på 16 som kommer få vara med å servera å hon få bet så ska vi fixa ett par tjejer till i den åldern som kan vara med å servera maten. Någon äldre får ta hand om alkoholen de kommer vara mkt självservering på det, men nån får ha ansvaret. Min syster ska baka tårtan fast det vet hon inte om ännu :D Så har jag en annan väninna som hjälper mig at fixa en stor överaskning till min blivande. Dessutom har vi en sådan tur att min Farbror är fotograf så jag ska tillfråga honom, å jag vet redan nu at han kommer att göra det. Vi ha ej räknat på vad de kommer att bli ännu men jag tror att vi kommer bra undan. Mina smycken jag ska bära ska jag oxå göra själv. Kolla panduro det finns böcker om hur man gör. Nu ska vi ha medeltida bröllop så jag kommer att tillverka sådana smycken till oss å även våra barn 3st. Men det finns böcker hur man gör fina pärlsmycken å så med. En tiara är ju inte så svårt att göra häller kolla där. Samma med inbjudningskorten, program å tack kort allt sånt kommer jag oxå att göra själv det finns aven böker om det på panduro, el om man ej vill ha handgjort är det lätt att skriva ut från datorn. Lycka till å hoppas ni kommer lika billigt undan som vi.

Svar på tråden Räcker detta i pengar? Hur gör ni lågbudgetare?