• confetti

fnurror på tråden

Jag är blir så ledsen och orolig ibland när min sambo och jag bråkar/tjafsar alltför ofta. Han säger att det finns risk att han tröttnar om det blir för mycket sånt och visst gör man det. Ingen av oss vill ju att det ska gå så långt att vi gör slut men vi är ganska olika så det blir konflikter då och då.

Nu har det blivit alldeles för mycket på sistone och jag känner mig ledsen och nere lite då och då.

Det är svårt att förklara vad vi bråkar om men det kan vara minsta småsak(oftast)som blir uppförstorad och så blir jag ledsen och han blir arg för att jag gråter för han är så trött på det och så tänker jag att jaha...det var den kvällen det och vill bara gå och lägga mig egentligen.

Det tar tid att bygga upp den där mysiga stämningen som brukar finnas mellan oss. Nu känns det stelt och tråkigt och allt jag vill är att det ska bli bra igen men det går liksom inte att vara kelig när den andra är spänd osv.

Både han och jag har tänkt att det skulle vara mycket enklare att vara singel när det varit som jobbigast men sedan försvinner de tankarna när allt blir bra igen.

Nu sist när vi bråkade sa han att han kanske ville bo själv istället och det har satt sig som en tagg i mig. Det känns verkligen som att ta ett steg bakåt om vi skulle flytta isär. Vi pratade om det sen och han vill ju inte det nu uatn bara om det blev för mycket bråk och sura miner.

Jag kan inte riktigt känna mig glad och trygg längre. Jag vet att han älskar mig och jag honom och vi vill vara tillsammans men varför ska det vara så svårt ibland?

• Svar på tråden fnurror på tråden
  • IronGirl

Jag har inte alls någon lösning, men känner igen mig i endel av problemen, man bråkar allt för ofta, det blir en trist stämning och ingenting är bra... usch...

Livet är inte lätt och kommer aldrig vara det heller, tyvärr.

God Jul och hoppas det ändå blir bra till slut!

• Diddisen

Jag o min sambo är jätte kär i varann och älskar varann väldigt mycket, Men självklart så har vi våra dalar då tjafsar tyyp hela tiden om skit grejor. Vi Har båda två sagt dumma saker under dessa perioder, Men fast det är så ibland så vet jag att han älskar mej o jag honom det känns i hjärtat.
    Hur känns det i ditt hjärta?
    Är det bra en fnurra eller en stor jätteknut??
    Jag hoppas att allt går bra för dej

• _koko_

Jag och min sambo har precis tagit oss ur en sådan svacka. Och den var lång. I nästan 2 (av våra 5) år har vi tjafsat, bråkat och gnällt utan längre "upp"-perioder.

Fattar knappt att vi höll ut så länge, men jag är sååå glad att vi gjorde det!! Vi har haft mååååånga lååååånga samtal om varför vi bråkar, men det enda som egentligen tog skruv ordentligt var när jag förklarade för honom att jag var på väg att ge upp. Då äntligen fattade han att han var tvungen att ta det på allvar och anstränga sig mer. Nu är vårt förhållande helt annorlunda, vi är kramiga, glada, uppskattande, harmoniska, lyckliga tillsammans helt enkelt. Borde byta nick... ;)

Annat vi har gjort:
    - delat upp matlagning 50-50
    - fixat städhjälp
    - lyssnat på varandra, inte bara pratat

Jag är faktiskt trots allt glad att vi haft den här dåliga perioden (fast den hade ju kanske inte behövt vara så lång ;)), för nu vet jag att vi kan klara en kris tillsammans, och känner mig säker på att vi har bra förutsättningar att vara lyckliga ihop resten av livet. Jag är nämligen inte ens förlovad ännu. :)

Men det är svårt att ge råd utan att veta hur er situation ser ut. Oftast är de små sakerna man bråkar om bra indikationer på vad som egentligen är fel. Vad stör du dig på? Vad stör han sig på?

• confetti

Diddisen

Det känns bra i mitt hjärta. Jag vet att jag älskar honom innerst inne även om jag blir trött på honom ibland. Jag skulle inte vilja byta ut honom mot någon annan, verkligen inte.

När vi bråkat tror jag alltid det värsta och ser hela scenariot framför mig hur han gör slut och jag måste flytta osv. Jag skenar lätt iväg med tankarna men det ska mycket till innan han gör slut har han sagt och samma gäller ju för mig.

Vi vet precis vad vi stör oss på hos varann för det har vi pratat om många gånger men det är nog först nu som iallafall jag (han också tror jag)börjar se allvarligt på det och inse att så här orkar vi inte hålla på i längden.

Jag hoppas verkligen nu att det blir bättre och att vi kan vara lyckliga med varandra för då faller många andra bitar på plats också. Jag tror det ordnar sig.

• Diddisen

jag är glad för er skull att det känns som det ordnar sej ..
    Ha en riktigt trevlig jul nu tillsammans

Kramar

Diddisen

Svar på tråden fnurror på tråden