Inlägg från: Sagan |Visa alla inlägg
  • Sagan

20060506...ny tråd!!

Kul med några till som ska gifta sig den 6/5 (Hoppas att det ordnar sig för dig oslo brud). Men shit vad lång ni hunnit i er planering... Vi har bara bokat kyrka, lokal, präst, kantor och solist. Inbjudningskorten ska bli klara inom två veckor och vi har börjat kolla på ring. Får panik när jag hör om provdans i klänningen!!! Klänning har jag inte ens börjat fundera på ännu!

• Sagan

Vi ska gifta oss i Våmbs kyrka i Skövde. Vi döpte vår son där för ca 2 år sedan, så det känns som "vår" familjekyrka.

• Sagan

Vi har också hållt bröllopet hemligt för alla utom familjen och en kompis, som ska sjunga på bröllopet. Jag väntar dessutom barn, så jag tror inte att någon förväntar sig att få en bröllopsinbjudning från oss. Vi ska bara ordna lite detaljer med restaurangen innan vi skickar ut inbjudningarna. Ska bli spännande!!

• Sagan

Idag har vi gjort ett ryck i bröllopsplaneringen. Vi har beställt vigselring och jag har bestämt mig för klänning. Två pusselbitar till på plats!!

• Sagan

Tyvärr har jag inga bilder, eftersom vi specialbeställde ringen. Vi har mixat två ringar, en förlovningsring som är ganska lik vår och diamanter från en av smyckas vigselringar. Det lokale guldsmeden fixar till ringarna. Ska bli kul att se hur de ser ut i verkligheten!

Eftersom jag väntar barn blev urvalet av klänningar inte så stort. Det blev en två delad klänning med snörning bak, så att den kan anpassas till min kula på magen!!

• Sagan

Håller med Nenne, tråkigt... Men om du inte är helt säker är det nog bättre att skjuta på det......

• Sagan

Förstår det. Hoppas att du för användning för den längre fram!

• Sagan

Gör ett försök med att återuppliva den här tråden..... ;)

Delger er vår checklista!!
    Klart: Kyrkan, präst, kantor, solist, festlokal(Restaurang), klänning, ring, frisör, inbjudningar (Skickas i morgon), färgtema

Näst på tur: Bestämma meny med restaurangen, brudgummens klädsel, brudbukett

• Sagan

Upplivningsförsöket misslyckades tydligen........ ;)

• Sagan

Det känns som vi kommit in i en mitt-period när det gäller planerandet. De stora sakerna som kyrka, lokal, kläder, inbjudan, frisör mm är ordnade och detaljerna som bordsplancering, dekoration, vigsel- och festprogram mm är lite tidigt att ge sig på. Vi väntar på osa-datumet den 19/3, efter det känns det som om planeringen kan ta ny fart....

• Sagan

Här är vår checklista.

Klart:
    Kyrka, Präst, Kantor, Solist, Restaurang, eny, Klänning, Underkläder, Frack, inbjudningar (OSA gick ut i söndags), ring, festprogram, frisör och fotograf bokad, transport från kyrkan, tårta beställd, hindersprövning, anmälan av efternamn

Att göra:
    Köpa skor, beställa brudbukett, träffa präst och kantor, vigselprogram, kläder till sonen.....och säkert en miljon grejer till!!

Svar på tråden 20060506...ny tråd!!