• sanna-77

vi ska skiljas

Jaha det var det... 7-års förhållande, gifta ca 1 år.

Jag och min man träffades för snart 7 och ett halvt år sedan. Vi har haft ett bra förhållande men kände väll att något nytt behövde hända. Vi förlovade oss och kort efter gifte vi oss. Jag gick in för bröllopet till 110%, ordnade maten, provade klänningar i oändlighet - kort sagt var jag en riktig bridezilla!!! Bröllopet var underbart och vi var så nöjda med hela festen. Vi var på bröllopsresa och allt var bra. Men sen kom ju vardagen igen..inte mycket förändras för att man gifter sig...

Nu ca 1 år senare ska vi skiljas... vi har ingenting kvar längre. Vi pratar knappt med varandra...på 7 år har vi ALDRIG bråkat - bara det är väl konstigt. Ingen av oss har träffat någon annan men vi är inte beredda att satsa på detta förhållande heller - vi är helt enkelt bara bra vänner...

Jag kan med facit i hand bara tacka mig själv för att vi inte har skaffat några barn ännu, något som min man önskat i flera år.

Med detta inlägg vill jag bara säga till alla bridezillas där ute att det inte är bröllopet som är det vikigtaste utan äktenskapet! det är lätt att glömma bort varför man gifter sig i allt bestyr...

Svar på tråden vi ska skiljas