vi ska skiljas
Den magiska 7-årskrisen... Jag och min fd sambo (vi var varken förlovade eller gifta) gick isär efter 7 år. Vi köpte hus, planerade barn, blev gravida och sen så blev det pannkaka. Några månader innan vår son kom så hände det något. Vi hade ingenting gemensamt längre. Pratade inte, gjorde ingenting längre. Hade en stor klump i magen och grät i stort sett varje dag. Jag ville trots allt ha detta förhållande, men min sambo ville inte även om han inte sa något till att börja med. Vi har alltid haft svårt att prata, men har aldrig varit ovänner. Det slutade med att vi gick isär när sonen var 8 månader. Där stod man som nybliven mamma och ångest. En fruktansvärd situation, men efter drygt två år träffade jag mitt livs stora kärlek! Är oerhört lycklig idag! Vi pratar, visar känslor och är väldigt måna om varandra. Jag har aldrig upplevt något liknande och inser nu att vad jag och min fd hade så var det aldrig riktig kärlek. Vi hängde nog i så länge av bara gammal vana. Vi har delad vårdnad om vår son och han mår jätte-bra och är en super-go liten kille som trivs hos oss båda.
Vad vill jag säga med det här. Vet inte, men jag har upplevt samma känsla som du och det blir inte bättre. Även om man mår dåligt och är livrädd för att bli själv så är det något man måste gå igenom för att sen kunna må bra. Du ska se att snart står prinsen framför dig och du kommer att få uppleva riktig kärlek igen!