• Gerda

    Hur ska man fördela budgeten.. ?

    MiaFina

    Vår budget är också 50.000 med 40 gäster.

    Till festen har vi avsatt ABOSLUT MAX 30.000. Inräkna dekorationer/blommor/ljus, 3-rätters, lokal, serveringspersonal, städning m.m.

    Våra kläder/garderober ;) är budgeterat till 10.000 (Jag kommer antagligen att köpa min klänning fr Ebay)

    Fotograf lutar det åt 6-8.000

    Sen tar ju penagrna slut!!! Gah!!!

    :D:D:D

  • Gerda

    MiaFina

    Att hyra fina lokaler här i stan (örebro) kostar det 5000kr och uppåt. För oss lönade det sig inte att hyra lokal samt catering så vi kommer att välja "hela paketet".

    Det bästa är väl att höra runt, vegetarisk buffé är också billigare än köttbuffé (överlag) så det kanske inte blir så dyrt att hyra lokal och catera maten.

    /Gerda

  • Gerda

    MiaFina

    Vi resonerar som så att vi håller alltid en massa middagsbjudningar för alla vi känner, att denna kväll ska inte jag behöva stå för matlagningen. Skönt att blivande är stenhård på detta - eftersom jag lätt skulle säga att "jag kan laga så blir det billigare". Men jag gifter mig endast en gång (hoppas jag) och då vill jag bli servad, uppassad och utvilad! ;););)

Svar på tråden Hur ska man fördela budgeten.. ?