Gerda - Jo det är väl där runt 30`som vi räknar med i festbudget också.
Vi tänkte köra på buffe (i festlig tappning), dels av ekonomiska skäl men också av det enkla faktum att vi har både vegetarianer, fisk och skaldjursratare samt köttfantaster bland gästerna, så det skulle bli svårt på ihop en 3-rätters som alla skulle uppskatta. Buffe är ju smart då folk kan ta det de vill ha =)
Vi har väl inte heller tänkt att hälla i våra gäster onödigt mkt alkohol utan "lagom" så alla blir glada, men kan föra sig ändå =) Så blir väl vin till middagen och typ 2 drinkbiljetter eller något... Vill folk ha mer än så så kan de betala själva tycker vi =) Vi är ju inte ute efter ett fyllekalas.
Vad svårt det är med vilka man ska bjuda. Jag tycker det känns elakt att utelämna kusiner tex, men vissa umgås jag ju aldrig med så varför ska jag bjuda dem. Men elakt att bjuda en kusin och inte dens syskon.... Blä.. etikett är nog inte för mig =)
Jag har en känsla av att en del som lär äta av budgeten blir festlokal. Det tycks inte finnas så mkt festlokaler runt ikring här, och jag vill verkligen inte ha en bygdegård eller så.. De är jättecharmiga som typ logdans, men de är ofta monumentalverk av furu, vilket jag inte kan med...... =)
Har turen att ha en bra pianist, sångerska och fotograf "gratis" iaf =)
Bidde långt.. förlåt =)