Inlägg från: mialisa |Visa alla inlägg
  • mialisa

MAJ 2006 tråd 4...

Hej tjejer! Tar kväll nu, men tittar in här lite först. Har fixat med inbjudningarna i helgen, de är nästan klara, förutom info-bladet som jag inte riktigt får till.

Bra idé med champagnen, och trevligt för dem som kommer till kyrkan bara. Lät gott med ost också, själva kommer vi dock ha både efterrätt och tårta, mest för min skull tror jag, riktig gottegris..

Har lite panik med ringen. Har inte hittat nån som det känns så där "DEN är det". Vill inte ta nån som bara är fin, om ni förstår vad jag menar. Ha en trevlig kväll alla. Nu blir det ost och kex och lite vin för mig!

• mialisa

Lapinette: kalvrätten lät underbar. Skulle nog rösta på den och pilgrimsmusslorna jag också.

Ang presentöppningen tänkte vi först ta den dagen efter, men nu tänkte vi nog istället att våra båda mammor ska få öppna dem någon gång mellan middag och tårta och ställa upp dem på att bord så alla kan se under festen. Då slipper alla titta på (kan ju bli lite tråkigt och tidsödande), men får ta del av dem ändå. Är det en dålig idé?

• mialisa

Vi ska också önska oss upplevelser, så det blir nog mest kuvert med presentkort och så.Vi har ju inte så många gäster och många går säkert ihop så det blir nog inte så många paket. Min mor var den som erbjöd sig så hon tycker förhoppningsvis att det är ok.

Fiamia: har du designat ringen själv, eller hur var det?

• mialisa

Vad fina ringar. Har också drömt om ringar flera nätter och tänker mycket på det. Skulle vilja ha en överlappande ring, men mer vet jag inte, hittar ingen perfekt!!

• mialisa

Kul att många verkar gilla pärlor! Jag med, det är med i vårt tema, tillsammans med vitt, champagne/creme och cerise. Har pärlor i inbjudningarna och på något vis i dukningen, vet inte hur än. Jag kommer inte ha varken tiara eller slöja, men pärlor i håruppsättningen och ett flerradigt pärlhalsband från Per Borup. Hade ett från min mormor (som inte finns längre) som jag jättegärna ville ha, men det är liksom gulnat och passar inte färgmässigt med klänningen..

Förresten.. vi kommer skicka inbjudningarna nästa eller nästnästa vecka, så vi är nog också lite tidiga ;)

• mialisa

Kattkatt: wow, riktigt fin klänning!! Sitter idag med träningsvärk efter att ha tränat igår, första gången efter juluppehåll..

• mialisa

Telan: vi gjorde precis som ni igår, satte oss och gick igenom planeringen. Det kändes bra, då såg vi också att vi faktiskt ligger ganska bra till.

Prästen och kantorn har vi inte ens fått veta vilka de är ännu, skulle vilja kolla att sångerna är ok och så. (En vän ska sjunga).

Lapinette: vacker klänning! Det finns så många fina, hoppas jag inte ångrar mig!!

• mialisa

Vår vän ska sjunga You raise me up (Groban), Tycker om när du tar på mig (Gessle) och Du (Afzelius) om vi får för kantorn! Tror ni det ska vara ok? Det är väl inga konstiga låtar? Tänkte gå in till introt på You raise me up, att hon börjar sjunga först när vi är framme. Ut till Canon in D ev.

• mialisa

Oj nu måste jag få fråga er, har läst om era tider. Vår vigsel är kl 16. Undrar om det blir sent? Fotografering är klart innan, och festen ligger fem minuter från kyrkan, tänkte att middagen börjar kanske halv sex - sex? Vi ändrade faktiskt tiden från 15 till 16, men nu blir jag osäker!!

• mialisa

Trevlig helg alla! Och särskilt Telan (grattis!) och lillabunny som ska ha det så mysigt med era blivande! Själv har jag inte så stora planer, ska titta lite (igen) på halsband och ring imorgon. Hoppas jag hittar ring snart. Nästa vecka börjar jag jobba igen efter ett år av barnledighet, lite pirrigt..

Lycka till m skidåning, tjejmiddag och allt ni andra håller på med! ;)

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...