Inlägg från: mialisa |Visa alla inlägg
  • mialisa

MAJ 2006 tråd 4...

Hej tjejer! Har inte haft tillgång till internet på ett tag, men ni har varit flitiga, så jag läser bara de senaste sidorna. Har hunnit en bra bit sen sist faktiskt. Hittat JÄTTEsnygga kläder till honom, underläder till mig, beställt ringar, bokat blomsterhandel, inbjudningar klara och ska börja med bröllopsprogrammet jag också. Tänkte göra ett fint omslag med cremefärgat pärlemorpapper och band runt (som inbj), men bara enkla vita papper inuti. Får lite panik av att kostnaderna drar iväg så fort! Men det är en gång i livet försöker jag tänka. Hoppas jag :)

• mialisa

Fine: jo det vore väl nåt!? Undrar om det inte skulle synas genom klänningen bara? Tråkig som jag är blev det dock mer det vanliga; torselette m strumpeband..

• mialisa

Ser att ni pratar skor! Tittade lite på stan och det finns ju jättemycket snygga vårskor nu! Lägger nog lite mer pengar på några riktigt snygga som jag kan ha hela våren och sommaren, än ett par brudskor som jag egentligen hade tänkt.

Vill också gratulera lillabunny. Vi har också tänkt oss tvåan efter bröllopet, vågar inte börja innan ifall att det går fort, blev så labil och gråtmild förra gången..

• mialisa

Har fått svar ifrån näst intill alla inbjudna, inte en enda har tackat nej! Hade nästan räknat med att några skulle göra det, men jättekul förstås!

Fiamia; skönt att det känns bra med fotografen. Hur viktigt som helst att bilderna blir bra!

• mialisa

Lillabunny: en sån möhippa vill jag också ha! Vill göra nåt mysigt och kul med vännerna, inget pinsamt. Min bästa vän känner mig så väl, så jag litar på henne, men jobbarkompisarna vet man ju aldrig..

• mialisa

Vi träffar inte heller prästen än på ett tag, hade gärna haft även det klart redan nu, så himla skönt att bocka av saker! Men det är inte så mycket kvar egrentligen. Festprogram, lägga upp musiken till festen och lite att inhandla, skor tex och kläder åt lillpojken.

Verkligen avundsvärt att kunna så mycket mia_maj!!

Har precis pratat med fotografen som ska fota mig i brudunderkläderna om två veckor. Verkar jättetrevlig, men jag börjar bli nervös.. Gick i nån fantasivärld och trodde att min mage skulle vara slät vid det här laget. Blir till att gömma lite, tar brudsjalen med mig tror jag!

• mialisa

Hej alla!
    GJorde min underklädesfotografering igår! Hihi, det var kul, men ganska svårt när man inte gjort nåt sånt förut. Fotografen var jättetrevlig och duktig, och bilderna var fina, trodde inte det var sant att jag kunde se ut så!

Har äntligen bokat möte med prästen. Pysslar mest med festprogrammet och musiken nu, men det känns ganska lugnt just nu, ingen panik faktiskt (än!).

• mialisa

msbine: ska ni ha övriga i brudföljet med också när ni övar?

• mialisa

Grattis kattkatt, först av majbrudarna!
    Hur känns det nu?

Lapinette: jag fick se bilderna på datorn, men sen ska hon skicka dem till mig så jag kan välja ut i lugn och ro. Kan du låta bli att titta på dina?

• mialisa

Oj vi har nog en dyr tårta.. 50kr/bit. Men jag säger som dig Telan, herrgården fixar så det är inte mycket att välja på. Har fått bestämma utseende och smak iaf.

Jag hade möhippa i helgen! Det var superkul, jag fick dansa salsa, fic massage, spela in en skiva (MED kompisarna som tur var) och mysa hela dagen med mina underbara vänner. God mat och fest på kvällen förstås.Är SÅ nöjd!

• mialisa

mia_maj2006: jag är också ett kontrollfreak, inte lätt för såna som oss att inte veta NÅT om dagen!! Jag visste visserligen vilken dag det skulle bli, men Gud vad jag har funderat innan, min blivande höll på att bli knäpp på mig, men på lördag är det hans tur..

• mialisa

Lapinette: jag tycker du kan föreslå något. Vi var tvungna att säga tidigt att den här och den här helgen kan vi, för det fanns inte så många att välja på (med tanke på barnpassning, jobb, och annat), så det blir ju enklast för alla. Visst blir man blåst på lite av överrasningen, men i vårt liv fungerade det helt enkelt inte. Blev ganska överraskad ändå dock!

• mialisa

Lapinette: de håller säkert på och planerar redan ändå. Vi har ju ett ganska litet bröllop med bara de närmsta kompisarna, så det är inte flera gäng direkt. Vissa bor alltför långt borta dessutom.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...