Inlägg från: FiaMia |Visa alla inlägg
  • FiaMia

MAJ 2006 tråd 4...

Hej hopp! Nu har jag också hittat hit!

Lapinette: Champagne till alla gäster efter kyrkan låter som en jättebra idé! Plus att det alltid är trevligt för budgeten att hitta en lite billigare lösning!

mia_maj2006: Tårtan var superfin! Vanlig grön marsipan (som på prinsesstårtor) hade ju passat jättefint också! Tycker formen blev väldigt fin, lite som en prinsesskrona!

Mitt huvudbry just nu är att programmet jag gjort monogram + början till inbjudan i har havererat... Det går inte att öppna det och installationsskivan hittar vi inte, Panik!! Har satt min m2b:s bror på att försöka hitta en lösning (han är en riktig hacker). Hoppas att det löser sig snart så att man kan få göra klart inbjudningarna!!

Lapinette: Vilken kul idé att skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag! Är våra klara då så kanske man kan låna idén!?

• FiaMia

Frueriksson: Välkommen! Gifter mig också den 20:e!

Vi har också fått ett bidrag, från min farmor, detta kommer att täcka stor del utav maten!

Vi ska kolla upp ett annat ställe att ha bröllopsfesten på nu på torsdag. Har bokat Grand Hotel redan, men är det fint på detta nya ställe så byter vi nog och tar catering från Grand istället! Återkommer om hur det blir!
    Tur att vi inte gjort klart inbjudningarna redan nu när det kanske blir ändringar...

• FiaMia

Lapinette: Låter supergott alltihopa, blir nog jättebra hur du än väljer!

Själva ska vi träffa hovmästaren på Grand här framöver och bestämma vår meny. Har bett henne göra några olika förslag på kötträtter (hon undrade nämligen om vi va kött eller fiskmänniskor innan hon kommer med förslag).

Ska till guldsmeden nu efter jobbet (igen ) Har fortfarande inte fått de prisuppgifter hon lovat att ringa om så nu går jag dit istället! Dom måste glömt min förfrågan...

• FiaMia

Det gick bra hos guldsmeden i går! Så nu har jag priser på alla olika stenar... Nu kommer bara det svåra valet att välja!

mialisa: Nej, jag har inte designat ringen själv, men jag ska be guldsmeden att göra om den lite så den kommer inte att bli exakt likadan som originalet. Beroende på stenens storlek så förändras ju ringen också. Det får antingen bli 0,20 ct eller 0,25 ct. Dom hade bara en 0,20 och en 0,50 ct inne att prova och se på, så det va lite svårt att jämföra när det skillde så mycket. Men den minsta räcker gott till!

Sedan tittade jag även på en smal ring med små diamanter i rad. Den var också jättefin! Gav min m2b en liten hint om morgongåva... Får se om han nappade!
    Den smala ser ut så här:
    www.handsweden.se/WWW/prod9.htm

I så fall blir slutresultatet först en helt slät ring i rött guld, 4 mm bred, sedan den smala i mitten och slutligen princess i vitguld:
    www.handsweden.se/WWW/prod14.htm

Vad tror ni om det?
    Har inte kunnat sova i natt för jag har bara haft ringar i huvudet... Vill ju vara helt säker eftersom man ska ha dem resten utav livet...

Om jag inte får den smala i morgongåva tror ni det ser dumt ut att ha först en slät ring i rött guld och sedan vigselringen med sten i vitguld?
    Om jag verkar förvirrad så kan jag tala om att jag är det... Varför ska det vara så svårt att välja?!

• FiaMia

Lapinette: Den kostar 8 900 kr i vitguld och är med 23 diamanter på 0,01 ct st.

En sån överlappande ring fanns också med i den kollektionen, det är också superfint!

• FiaMia

Välkommna alla nya! Roligt att det händer en massa här!

Fine: Du är inte sist med att skicka... Våra inbjudningskort är inte ens klara än... Hade tänkt att skicka dem i slutet av feb början av mars så har ett tag kvar att knåpa på dem!

Lapinette: Ang ringdiskussionen 2 sidor längre bak så känner jag likadant som du, tänk om man tröttnar eller om ringen inte är så praktisk. Jag vill ju ha en ring man kan ha på sig jämt! Klassiskt är ju att ha en smal med en rad diamanter som vigselring... Men har alltid drömt om en ring med en sten som står upp lite! Inte lätt att bestämma sig!

kattkatt: Gifter oss i Dalsjöfors (utanför Borås) den 20:e maj. Kommer att ha bröllopsfesten på Grand därefter. Det blir ca 60 gäster.

• FiaMia

Jag ska både ha tiara och slöja. Tiaran är låg med strass-stenar och ser ut som en liten krona, kanten på slöjan har också strass-stenar! Sedan ska jag ha hängande örhängen från Dyrberg & Kern, dom passade perfekt; högst upp på hänget är en liten prinsesskrona (som är vårt tema) sedan kommer en hjärtformad strass-sten och därefter en liten pärla, superfina! Sedan ska jag ha ett armband i samma serie med stenar och pärlor! Sedan blir det inga fler smycken (förutom ringarna då!) så att det inte blir för mycket!

Istället för ett bröllopspar på tårtan ska jag knåpa ihop en prinsesskrona med hjälp av ståltråd och pärlor. Tänkte åka till Panduro någon dag och kolla om dom har fina pärlor där!
    Är kul när man har ett genomgående tema, blev först av en slump just en prinsesskrona. Först att ringen heter Princess och sedan när jag hittade örhängena, då blev det ju givet Sedan knåpade min m2b ihop ett jättefint monogram med en krona i också + ett hjärta! Efter att inbjudningarna är utskickade så tänkte jag lägga upp vår bröllopssida, så då kan får ni se hur jag menar (lite svårt att förklara..)

• FiaMia

kattkatt: jättefin klänning! Så du är också från den regniga staden Borås... Fast den 20:e maj är det fint väder beställt

Lapinette: Ert tema låter också helt ljuvligt! Pärlor känns ju så lyxigt!

• FiaMia

Jag säger bara att det är tur att BT finns, annars hade jag nog tjatat hål i huvudet på mina närmsta med allt bröllopsprat

Telan: Ditt tips va verkligen super angående frimärkena!! Var inne på postens hemsida, men där finns dom inte med än. De jag tänkte ha innan heter "en doft av kärlek" och är med blommor på, men jag har ju mycket hellre hjärtan!!

Nu får man snart gå hem och fira helg!!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...