Inlägg från: FiaMia |Visa alla inlägg
  • FiaMia

MAJ 2006 tråd 4...

När jag äntligen kom hem igår och fick se allt papper till inbjudningarna blev jag jätteglad. Dom är jättefina! Lagom mycket struktur. Det som var mindre roligt var att hon i affären hade sagt att hon inte trodde att man skulle biga (förvika) dem innan man skrivit ut monogrammet på dem. Det kunde vara risk att de fastnade i skrivaren annars. Så nu blir det till att skriva ut allt i helgen och sedan ta en till tur till Göteborg för att få dem bigade (har lärt mig ett nytt ord )

• FiaMia

Vi började printa våra inbjudningar i helgen... Tror ni inte att skrivaren skulle börja krångla... Jag blir så f-bannad! Det har förmodligen läckt ut svart bläck för det blir en svart kladdig rand över hela papperet! Har försökt öppna och torka upp det som man ser, men det har inte hjälpt... Ska göra ett försök till här nu och hoppas att det har torkat upp! Tur att man köpte mer papper än vad om behövdes så att det räcker fastän man fått lite spill!

Igår pysslade jag ihop menyhållare utav saltdeg och målade rosa. Så puttinuttigt så Men dom blev faktiskt jättefina! Ska inte ha dom som menyhållare utan mer som infobladshållare vid ex. gästbok, bordsplacering m.m. Där man kan tänkas behöva sätta ut info till gästerna! Ska försöka lägga upp en bild så ni kan få se!
    Gjorde även en prinsesskrona (liggandes) som är vårat tema. Vet inte riktigt vart vi ska ha den, men kan kanske lägga den vid gästboken eller nåt!

Ska gå in på Panduro och beställa hem lite grejer i dag tänkte jag! Vill ju inte missa något när man ändå beställer, men nu tror jag att jag fått med allt.
    Ska framför allt ha pärlor i olika storlekar och smyckestråd. Ska göra en egen prinsesskrona att ha på tårtan istället för ett brudpar!

• FiaMia

Vad roligt att ni tyckte dom blev fina! Ska inte använda dom som menyhållare dock utan bara där det behövs lite infolappar till gästerna. T.e.x vid gästboken, bordsplaceringen m.m. Annars hade det nog blivit för puttinuttigt om man haft en vid varje gäst.

fine: receptet på degen fick jag här i från BT, tricket va nog att man skulle röra saltet med vattnet och oljan i ca 10 minuter så att det löste upp sig ordentligt. Sedan när man brände dom i ugnen så blev dom ännu mer smooth! En liten kul grej som jag inte hade tänkt från början, men eftersom dom ändå blev så pass bra så måste jag ju använda dom!

Har beställt lite pryttlar från Panduro nu också! Fick för mig att gjuta egen tvål när jag kikade runt på deras hemsida. Ska göra en vit lite transparent tvål som doftar kokos. Ska klippa ut vårat monogram och lägga i tvålen också hade jag tänkt! Hoppas att det blir bra!

Lapinette: Jag har också ganska långa naglar och har alltid haft, så nu fram till bröllopet tänkte jag vårda dem lite extra. Jag brukar alltid ha dom målade med fransk manikyr, så det blir likadant till bröllopet. Jag målar dom själv, har varit på salong en gång för att få dom gjorda, men det blev inte alls lika bra som när jag själv gör det. För det första ville hon forma topparna runda, vilket jag absolut inte vill. Har dom alltid ganska så fyrkantiga i formen. Sedan när hon målade dom blev dom jättekladdiga. Nej, det är bara om någon råkar gå av som jag kanske får gå ooch göra förlängning på just den, men peppar peppar så håller sig dom hela å fina... oj oj, vilka lyxproblem man har

Ett tips om man vill att naglarna ska växa fortare, smörj in nagelbanden med olja varje dag. Då växer dom så det knakar. Det finns en speciell olja just till det som heter SolarOil Nail Conditioner. Den är ganska dyr, men räcker hur länge som helst!

• FiaMia

kattkatt: jag beställde grejerna till tvålen på panduros hemsida. Dom hade bl.a. ett bröllops-kit med tvålmassa, hjärtformar och söta påsar med små vigselringar att knyta på. Jättegulligt, men jag ville bara ha själva tvålen och formarna och det fanns att besälla separat, då blev det 50 kr billigare! Fanns även en gratis broschyr om hur man gör som man fick med. Har aldrig gjutit tvål innan, men det kan väl inte vara så svårt?!
    Var på ett bröllop i december där dom hade sina "egna" tvålar med deras namn inuti. Jättegulligt!

Lapinette: Hade du tänkt att ha fransk manikyr på bröllopet? I så fall kan man ju alltid fuska till det lite om nu någon nagel skulle vara lite kortare. Det är ju bara att måla den vita randen lite längre in, så ser dom ju automatiskt längre ut!

I går skrev vi ut vårat monogram på alla kuvert. Det blev jättesnyggt!
    Har ni skrivit alla adresser för hand eller skriver ni ut det från datorn? Jag kan inte riktigt besämma mig... Känns det opersonligt om man skriver ut det från datorn? Kommer ju ta så lång tid annars att skriva allt med calligrafi.

• FiaMia

kattkatt: Vad spännande, då får vi ge varandra lite tips om hur vi ska gå tillväga
    Jag kommer att klippa ut vårt monogram från transparent papper. Det är ju inte helt genomskinligt, men lite i alla fall. Kommer att klippa som en cirkel lite längre ut än själva monogrammet. Det är så snirkligt så det går inte att klippa längs med kanterna!
    De tvålarna jag sett innan med namn inuti hade nog skrivit ut dem på en märkmaskin där en liten textremsa kommer ut, för på deras syntes bara bokstäverna, sedan var det helt genomskinligt runt omkring.
    Annars kanske det går att skriva ut på overhead-papper och klippa ut??! Det måste jag prova!!

• FiaMia

kattkatt: Jag ska testa att skriva ut på overhead. Jag vet att det går med laserskrivare, men hemma har vi en bläckstråleskrivare. Vill ju gärna ha i färg. Ska testa i alla fall! Jag återkommer med resultat

Trevlig helg allihopa!
    Själv kommer jag att bli sittandes med inbjudningarna hela helgen! De är inte riktigt klara ännu, utan det är lite pyssel kvar! Ska ju posta dem på måndag! Spännande
    I går skrev vi ut alla adresser på kuverten i alla fall. Blev super duper!

• FiaMia

Nu är våra inbjudningar klara Dom blev precis som vi tänkt oss och superfina!!! Ska lägga dem på lådan i morgon! Så snart dom gått ut ska jag lägga ut bilder på dom så ni får se!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...