Vad roligt att ni tyckte dom blev fina! Ska inte använda dom som menyhållare dock utan bara där det behövs lite infolappar till gästerna. T.e.x vid gästboken, bordsplaceringen m.m. Annars hade det nog blivit för puttinuttigt om man haft en vid varje gäst.
fine: receptet på degen fick jag här i från BT, tricket va nog att man skulle röra saltet med vattnet och oljan i ca 10 minuter så att det löste upp sig ordentligt. Sedan när man brände dom i ugnen så blev dom ännu mer smooth! En liten kul grej som jag inte hade tänkt från början, men eftersom dom ändå blev så pass bra så måste jag ju använda dom!
Har beställt lite pryttlar från Panduro nu också! Fick för mig att gjuta egen tvål när jag kikade runt på deras hemsida. Ska göra en vit lite transparent tvål som doftar kokos. Ska klippa ut vårat monogram och lägga i tvålen också hade jag tänkt! Hoppas att det blir bra!
Lapinette: Jag har också ganska långa naglar och har alltid haft, så nu fram till bröllopet tänkte jag vårda dem lite extra. Jag brukar alltid ha dom målade med fransk manikyr, så det blir likadant till bröllopet. Jag målar dom själv, har varit på salong en gång för att få dom gjorda, men det blev inte alls lika bra som när jag själv gör det. För det första ville hon forma topparna runda, vilket jag absolut inte vill. Har dom alltid ganska så fyrkantiga i formen. Sedan när hon målade dom blev dom jättekladdiga. Nej, det är bara om någon råkar gå av som jag kanske får gå ooch göra förlängning på just den, men peppar peppar så håller sig dom hela å fina... oj oj, vilka lyxproblem man har
Ett tips om man vill att naglarna ska växa fortare, smörj in nagelbanden med olja varje dag. Då växer dom så det knakar. Det finns en speciell olja just till det som heter SolarOil Nail Conditioner. Den är ganska dyr, men räcker hur länge som helst!