Inlägg från: FiaMia |Visa alla inlägg
  • FiaMia

MAJ 2006 tråd 4...

Jag ska fota min morgongåva i morgon. Är lite nervös... men det ska ändå bli jättespännande! Måste plocka ihop allt jag vill ha med mig, smycken, underkläder, slöja, tiara, skor... Har jag glömt nåt??

• FiaMia

Lapinette: Tack för tipset med klänningen... Får nog ta med mig min också!

Nu har jag precis gjort klart alla confettistrutar till rosbladen, som ska delas ut efter kyrkan. Dom blev jättesöta! Har klippt vanligt tårtpapper i fyra delar och sedan klistrat ihop dom till små strutar. Lätt och billigt!

• FiaMia

Nu har jag också varit och fotat min morgongåva Tar en vecka innan bilderna är klara... känns som en evighet. Hoppas att dom blir bra... kändes lite pirrigt i början, men det släppte sedan!

• FiaMia

Jag tog bilderna mest som en kul grej, både för mig och min blivande. Jag vet att han kommer att uppskatta det väldigt mycket...

• FiaMia

Jag tror att detta är den senaste listan. Kopiera och skriv in er!

6 S&F, Skåne
    6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    12?? Miemie, Peking
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    13 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 cajsan, Roslagen
    20 grahn06, Göteborg
    20 Maja-bruden, Falun
    20 snaeckan, Mölle
    24 kattkatt, Grand Val, frankrike
    26 majbröllop06, Dalarna
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund
    27 Lugnet, Dalarna
    27 Fröken Linda, Lysekil
    27 JeckaH, Göteborg
    27 palcam_Girl81, Veberöd
    27 Baileys, Västerås
    27 storstrumpa Rättvik

• FiaMia

mia_maj 2006: Min blivande har också köpt en Tiger kostym. Sååå snygg!! Den är svart och svagt kritstrecksrandig. På håll ser den helsvart ut. Sedan ska han ha en silvergrå väst och en plastrong i samma färg.
    Vilken färg har din blivandes?

Telan: Jag hade också de underkläder som jag ska ha på bröllopsdagen + slöja och tiara. Har inte sett bilderna än, får vänta en hel vecka....

Igår beställde jag en t-shirt med eget tryck på. Dagen efter bröllopet ska vi fika hos min svärmor och ha presentöppningen där. Då tänkte jag ha en t-shirt på mig där det står Fru S..... på. Lite kul tyckte jag!

• FiaMia

Telan: Vad spännande!! hihi

Kommer säkert att bli jättesvårt att välja. Har sagt till mig själv att absolut inte fler än 15 st... kanske
    Men tog även några bilder där jag har på mig underkläder som jag fick i julklapp från min blivande, vill ju ha några bilder på dom också ju!

• FiaMia

Idag ska vi träffa prästen... Ska bli spännande! Då kan vi äntligen göra klart vigselprogrammet helt! Har bl.a. valt "En vänlig grönskas rika dräkt" och "Kärleken kommer och kärleken går".
    Sedan ska min blivandes bror sjunga "Sång till friheten". Kommer nog inte att vara ett torrt öga i hela kyrkan...

Jag hade också tänkt att boka tid hos MUS för en bröllopssminkning innan bröllopet. Jag har köpt en eye-primer där tidigare som gör att ögonskuggan sitter mycket bättre. Tips till dig kattkatt!

• FiaMia

Nu har vi varit hos prästen. Har fortfarande några delar som inte riktigt är bestämt än, så vi ska fundera lite till om hur vi vill ha det...

Så här är det bestämt än så länge:
    Ingångsmusik (Bröllopsmarsch, Mendelssohn)
    Psalm "En vänlig grönskas rika dräkt", 3 verser
    Vigselakt
    Solosång "Sång till friheten"
    Bön
    Psalm "Härlig är jorden"
    Utgångsmusik (Brudkör ur Lohengrin, Wagner)

Det som är frågetecken är om vi kanske ska ha en solosång till (före första psalmen), Kärleken kommer och kärleken går... Hade tänkt att alla skulle sjunga med till den, men prästen tyckte att den var mest passande till ett solo.
    Och den andra psalmen... om vi kanske ska ha någon annan. Någon som har förslag om en fin sommarpsalm eller någon annan passande?
    Känner att vi vill ha välkända psalmer så att alla kan sjunga med och kan melodin.

Brukar man ha Mendelssohn som ingångsmusik eller utgångsmusik?? Vet att man kan ha vilket som, men vad är vanligast... Någon som vet?
    Prästen sa att det var så som upplägget är ovan, men jag blir osäker när jag lyssnar på dem...??!

• FiaMia

Lugnet: Tack för tipset om andra texter... Då kan ju alla melodin och kan sjunga med!! Får nog bli någon utav de två istället för Härlig är jorden.

• FiaMia

Jaa, det måste alla göra! Våra bilder kommer att ligga på fotografens hemsida sedan, så mina kommer ni att få se

Nu är även menyn bestämd också! Skönt att allt börjar falla på plats och kunna bockas av från att göra-listan!
    Ska sätta mig med fest och vigselprogram i helgen så att dom också snart blir klara. Även om vi inte kommer printa ut allt riktigt än (ifall det blir någon ändring i sista minuten) så har man dom ändå sparade och klara i datorn. Då känns det som att man kan pusta ut lite!

• FiaMia

kattkatt: Nej det var inte jag som skulle ha Beatles. Vi kör på det traditionella med Mendelssohn som ingångssmusik.

Vi har också bestäm menyn helt nu, det blir en svensk sommarbuffé (kallar hovmästaren den för)...

Hembakat bröd med örtdoftande smör
    Knäckebröd och Brännvinsost

Inkokt lax med dillmajonäs
    Löjromstårta på kavring
    Skagencanapé med havskräftstjärtar
    Örtfrästa kycklingbröst på avokado och olivsallad
    Grillad rostbiff med pickles och rostad lök
    Kokt färsk potatis

Helstekt oxfilé på bädd av vitlöksstekt potatis, serveras med vitlökssmör, grilltomat samt baconlindad haricots verts

Tror det blir kanon så... något som passar alla!

• FiaMia

kattkatt: Tack för tipset! Har inte börjat med tvålarna än, men måste snart ta mig i kragen... Så skönt att få allt sånt klart!

Vi träffade prästen i förra veckan och bestämde upplägget på vigseln. Vi gick även igenom hur allt kommer att gå tillväga, men för att ha det lite fräschare i minnet kommer vi även att träffas den 17:e maj (3 dagar innan vigseln) och gå igenom allt igen i kyrkan.

• FiaMia

Lapinette: vad skönt att det känns så bra med den nya prästen. Gör så mycket när man hittar någon bra och lättsam!

Nu har jag valt ut bilderna till min blivandes morgongåva. Det var verkligen jättesvårt! Alla blev jättefina (vilket jag inte trodde... att man alltid är så självkritisk...) Tänk vad överraskad min lilla man kommer att bli... hihi

Igår bokade jag make up. Hade först tänk att lägga den själv och gå på konsultation hos MUS innan, men har redan gjort det tidigare och dom hade tid för att göra en brud-make på bröllopsdagen, så det känns skönt att låta dom göra det. Kommer nog att vara så nervös och skakig så allt bara blir en stor smink-gegga annars...

Och så har jag pratat med frissan igen. Hon har beställt hår till min hårförlängning.. Ska göra den i början på maj!
    hihi, ni börjar allt falla på plats känns det som!

• FiaMia

I fredags blev min blivande kidnappad till sin svensexa! Ingen anade något, inte så här tidigt och ingen hade förvarnat mig heller. Så nu börjar ju jag bli lite nervös... vet ju inte om och när i så fall det är min tur.... hihi

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...