MAJ 2006 tråd 4...
Min blivandes bestman är i full gång och planerar. Han har fått vår gästlista för längesedan och nu får jag uppdatera honom om vilka som har tackat ja. Har ingen aning om vad han planerar, men nåt blir det i alla fall!
Min blivandes bestman är i full gång och planerar. Han har fått vår gästlista för längesedan och nu får jag uppdatera honom om vilka som har tackat ja. Har ingen aning om vad han planerar, men nåt blir det i alla fall!
I lördags var jag hos floristen. Så nu är det bestämt hur buketten ska se ut! hihi
Det blir en bukett med två sorters rosor. Kraftig murgröna med långsmala blad runt om och slingrande hjärtan på tråd över rosorna. Pärlor kommer att stickas ner i de största rosorna.
Floristen skulle beställa hem de roserna jag vill ha så att jag får titta på dem "live".
I morgon ska vi åka och träffa fotografen. Ska bli riktigt kul! Har inte bestämt oss än vilken storlek vi ska ha på album. Ju större desto dyrare så klart... Fanns ett alternativ där vigseln ingick också... Det tål att tänkas på!
mia_maj2006: Vilka fina blomsterarrangemang!
kattkatt: GRATTIS!!
Hjälp, alla blir gravida just nu... Jag blir också sugen ju! Men ska försöka vänta tills efter bröllopet i alla fall. Får se om det lyckas...
Var och träffade fotografen igår i Göteborg. Hon hade en hel del album att välja mellan, men både jag och min m2b fastnade för ett och samma. Det blir ett kraftigt album i vitt läder med en kortram i mitten på framsidan där man får sätta in en valfri bild. Sedan är det 12 bilder inuti.
Känns jättebra att få det klart eftersom vi var ute så sent som vi va. Kontaktade ju fotografen i förra veckan...
Jag tänkte också göra ett eget fotoalbum med de bilder som vi tar själva under bröllopsdagen. Det har öppnat en ny scrapbooking butik här i Borås, så jag kanske får försöka mig på det också! Det är ju så himla fint!
Jag kommer att ha en axelbandslös bh under klänningen och ett par stringtrosor. Sedan har jag köpt vita stay-ups ifall det är lite kyligt, men förhoppningsvis så behövs inte det. Sedan på kvällen kommer jag att byta om till andra underkläder. Har köpt en vit korsett med string till. Vill inte ha korsetten på mig hela dagen för det känns som att det kan bli obekvämt!
Provade klänningen i går och nu har jag lite panik... Den sitter åt lite grann... Så nu måste jag gå ner några kilon annars kan jag nog inte äta någonting på bröllopsdan... Så nu blir det sträng diet fram till bröllopet!!
Välkommen alla nya!!
Känner likadant... har inte lika mycket man behöver skriva av sig om , men beroende som man är går man in och kikar med jämna mellanrum ändå
Vi ska också fotas efter vigseln. Har avsatt 1½ timma för fotografering utanför kyrkan. Kommer även att ta några arrangerade bilder inne i kyrkan.
Kände också att vi inte ville se varandra förrän i kyrkan och att vi sedan är man och hustru på bilderna! Kommer säkerligen fälla några tårar, men vad gör det. Brukar inte bli så rödögd utav lyckotårar!
Jag börjar bli lite orolig för våra ringar... Vi bestämde oss för längesedan och beställde ringarna den 27:e januari. Då sa guldsmeden att hon inte skulle hinna göra ringarna förrän om ca 2 veckor, men då skulle hon höra av sig för hon skulle låna min förlovningsring någon dag så att formen skulle bli likadan på vigselringen. Detta var alltså snart 7 veckor sedan och vi har fortfarande inte hört någonting... Samtidigt är det ju ca 2 månader kvar till bröllopet så det är ju ingen panik än, men det hade ändå varit skönt att ha det klart. Tycker ni att jag ska gå in och fråga om dom glömt av mig eller ska jag ha is i magen och vänta lite till??
(hon har även guld som är vårat som ska användas till ringarna).
Jag går till dom redan idag på lunchen och hör hur det går med ringarna! Det är ju ändå en så stor kostnad så det vore så skönt att ha dom betalade och klara!