MAJ 2006 tråd 4...
Hur kommer ni göra med fotograferingen? Ska ni fota före eller efter? Vi ska göra det före vigseln vilket känns rätt ok förutom att vi inte kommer att vara gifta på bilderna
Hur kommer ni göra med fotograferingen? Ska ni fota före eller efter? Vi ska göra det före vigseln vilket känns rätt ok förutom att vi inte kommer att vara gifta på bilderna
Baileys - så resonerar jag också! skönt att man inte är ensam
lapinette - låter ju jättebra, kanske våran också kan göra så...
Jag ser inte klok ut när jag blir rörd eller ledsen. Hela ansiktet sväller upp och jag blir rödflammig och näsan illröd...
Jag har fått missfall... kommer nog inte skriva lite på ett tag.
Hej allihopa, börjar så sakta komma tillbaka till verkligheten och livet. Ligger vaken hemma och tänker och ska inte jobba förrän på em så jag vågade mig in här. Tack allihopa för ert stöd, det känns hårt och sorgset men det börjar kännas som jag kommer att komma igenom det. Över till bröllopsplaner...
Pass - vi gifter osss borgerligt på fredag (eller, ja vi ser det mer som att vi ska dit och skriva på papper) och sedan efter det har jag gott om tid att skaffa nytt pass. Har bokat flygbiljetten till frankrike i mitt nya namn, kändes bra! Även bokat hotellet i Paris i herr och fru!
Tårta - har lämnat över ansvaret till svärmor och min m2b farmor. Är lite orolig ang farmorn... hon planerar att baka bottnarna innan vi reser på söndagen, bröllopet är på onsdagen! Jag avskyr torra bottnar... sen började hon prata om att hon skulle ta med grädde och kylklampar! Hm.
Skor - kan man ha sandaletter och inga strumpor/stayups? DVS bara ben!? Ska ni ha det? har fått vissa antydningar om att så ska det inte vara...
Lapinette - trist att vara sjuk, det är väl typiskt! Men är det matförgiftning brukar det gå över ganska fort som tur är.
Mia-maj: är det du eller fiamia som skall gjuta tvålar? (kommer ej ihåg, lika namn...)
Ja det där med etikett verkar vara väldigt känsligt för vissa... jag kan tycka att det är lite kul om det inte går till överdrift
Lapinette - ja, jag tror ni vi kan prata lite fint med farmor... Blir lite full i skratt när jag tänker på att hon skulle släpa med sig grädde till frankrike bara...
De sandaletter jag har är jättesköna utan strumpor men jag kanske ska prova med strumpor också...
Svårt med folk som inte svarar! Min bror har vi inte heller fått svar av och vårt OSA gick ut 15 februari... men vi har ingen bra relation. han har plötsligt fått för sig att de inte ska bo med oss andra på slottet utan i Rennes (30 min därifrån)! Det innebär i så fall 5000:- extra för oss att betala! ÅÅÅÅ, jag blir så tokigt.
Lapinette- hur mår di idag förresten?
Telan och MsBine: Min bror mår nog inte så bra, han har gått igenom mycket senaste åren och har numer en ganska sval, egoistisk attityd mot mig och min mamma. Rent otrevlig till och med. Vi har hela tiden tänkt att nu när hans liv har ordnat upp sig kanske vi kan glömma allt gammalt groll och gå vidare. Vi var på hans bröllop i augusti och offrade tid, pengar etc på att kunna delta. (han gifte sig i tanzania) Nu är han ute efter att sabba för oss känns det som jag har satt som ultimatum att de får antingen bo med oss på slottet eller betala ändå för de sa inte detta från början. Vi fick ett mail att de skulle komma till frankrike (på sista OSA-dagen) bara....
msbine - ja om jag kunde, vi kan inte prata med varandra på det sättet, har aldrig kunnat. Mail är det enda sättet vi konverserar alls på... men visst vill han vara besvärlig. När vi skulle på ahns bröllop var det lika dant