Inlägg från: Mopedvin |Visa alla inlägg
  • Mopedvin

MAJ 2006 tråd 4...

Jga har bokat lektion 4 maj hos "MUS"... ser verkligen fram emot det... Är det förresten någon som har bra tips på hur man får sminket att sitta? Tycker att mitt smink "försvinner " framåt lunchtid. Beror det på kvaliteten på sminket?

• Mopedvin

Har fått reda på att hon som skall göra mitt hår kommer till slottet 12.30 vigseln är 16.00 och vi skall även fotas innan dess...Hm Kommer nog att behöva sminka och klä mig innan dess vilket jag egentligen inte hade tänkt mig. Hm. man kanske kan lägga underlaget på sminket före håret och sedan ta resten efter...

• Mopedvin

Lapinette - vet inte men hon ska göra en provuppsättning dagen innan så det kanske inte tar mer än 1-1,5 h? Hm.

PÅ tal om ingenting, har börjat med Dove´s "summer glow" har blivit lite lätt fint brun på bara 2 dagar! Värt att testa!

• Mopedvin

miemie - det är nog lugnt..peking är stort

lapinette - jag antar att du har långt hår? jag har såpass kort att jag nog inte kan lägga upp det på spolar. Men det är som du säger, det kommer nog att tid. Hm, är fundersam på hur jag skall göra. Det är kanske bra att sminka sig före så man har tid på sig att göra fel ...

• Mopedvin

Jaså det är dags att starta en ny tråd nästa vecka, gäller trådarna visst antal veckor?

Klart att vi ska lägga ut våra foton, ska bli jättespännande att se hur alla ser ut!

• Mopedvin

Aha... men vi får väl gå in och puffa regelbundet...

• Mopedvin

Dove är jättebra tycker jag, känner dock att ska man hinna få färg till i maj så är det nog tyvärr solariet som gäller... Tvingade min m2b att prova lite Dove igår. Han har väl insett att han faktiskt är snyggare med lite färg...

• Mopedvin

ÅÅÅ glömde! Köpte skor igår! Var på en spontan shoppingrunda igår med en jobbarkompis och hittade ursnygga skor. På Wedins! 330:- ..... Snacka om fynd. Köpte ett par snygga Stay-ups också, hudfärgade, syntes inte att man hade dem på sig, benen blev helt släta och fina. De var utan söm också så man kan ha dem i sandaletter om man vill.

• Mopedvin

Lapinette - var köpte du pärlorna? Jag tror att jag skall ha tiara så det blir kanske för mycket med pärlor också... Har även bokat tid hos sömmerskan på torsdag för lite justeringar och sitter nu och försöker boka tid för nagelförlängning.

• Mopedvin

renfilé låter ju underbart! Tror nog att det uppskattas av de flesta eftersom det är ett så mört kött.

• Mopedvin

Telan: potatispurén låter ju fantastiskt den med...å det är nog dax för lunch.

• Mopedvin

Vi har heller ingen aning om in- och utgångslåtar... Det enda vi har bestämt är psalmer och Rikard Wolffs "Det är dig jag vill ha" Börjar kännas lite jobbigt att inte ha en aning. Vem av oss är det som har Beatles som ingång, FiaMia? Kanske något att fundera på.

Vi har det bra med viner för vi köper ett "paket" med 5 rätter och olika vin till alla som de bestämt på restauranten. Skönt, på det sättet slipper man det problemet själv.

• Mopedvin

Lapinette - vi ska köpa vår champagne i Frankrike, har du någon sort som du kan rekommendera i prisklass 2-300:- ? Den som ni ska ha kanske?

FiaMia: buffén låter supergod! Jag har förresten börjat gjuta tvålar! Det blev bra med overheadkopior att lägga i! Jättesnyggt! Dock syntes de inte om tvålarna inte var släta! Ett tips...

• Mopedvin

Lapinette - vet inte om jag tycker att du ska prata med någon. Du kan ju föreslå att ni hittar på något ändå utan att det andas möhippa om du förstår.

• Mopedvin

Var på "tårtprovning" igår hos min m2b´s farmor... Hon ska baka tårtan och hade nu då provbakat. Vi hade önskat en stilren, vit tårta med röda rosor. Det var inte riktigt vad hon hade gjort. Hon hade livat upp tårtan med "absinth grön" gelé ovanpå, mintgröna rosetter i sugarpaste på sidorna varvat med mörka chokladplattor. Högst upp var en "gelering" med hallon i. Vi hade lite svårt att hålla oss för skratt... Hon sa: jag tyckte att det skulle vara fint med lite grönt också... Hon hade gjort fina rosa rosor i sugarpaste. Jag har lite svårt för rosa men de var fina och som tur var var min svärmor med och kunde rädda situationen lite... Till slut enandes vi om att ha en vit tårta (sugarpaste) med rosa rosor och rosa rosetter på sidorna (min m2b´s förslag!!! fniss)
    Sen hade hon köpt ett brudpar (fast vi hade sagt att vi skulle göra det...) där brudgummen bär bruden i sin famn. Hm. Vi lät henne hållas och sa att det blir jättebra. Ibland måste man hålla masken med syftet att göra andra glada.

• Mopedvin

mia_maj: ja, jag försöker tänka ut på vilken slags tillställning den skulle passa...det går inte.

• Mopedvin

Lapinette - det verkar ju helt hopplöst för er med tårtan! Är det samma ställe ni har pratat med hela tiden? Jag skulle nog beställa tårtorna i stockholm i stället och be att någon tar med sig, då har du så många fler alternativ.

• Mopedvin

lapinette - låter väl mycket bättre...Hur många tårtor skall ni ha?

Härlig dag i Gävle! Är ledig och ska bara ha det bra, först blir det spinning och sedan ska jag iväg och prova brudklänningen för ev justeringar. Solen skiner och det känns på något vis som det finns hopp om sommar...

• Mopedvin

Mia_maj: vad härligt! Blir det någon skidåkning?

• Mopedvin

Kan man fortsätta på denna tråd idag tro eller måste vi skapa en ny?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...