Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Är det bara vi som inte har bestämt efternamn än?? Usch, det har blivit en lite känslig fråga hemma hos oss. Jag vill gärna inte byta bort mitt ovanliga efternamn men m2b är osäker på om han vill ta det. Dubbelnamn är ingen av oss så pigg på.

Lapinette: Du får gärna tipsa mer specifikt om franska slott, nån gång i framtiden kommer vi säkerligen att åka dit.

• Telan

FiaMia: Vassego, hoppas du får användning för bilden.

Jag funderar på att sy ihop vigsel- och festprogram på symaskin, eventuellt med en guldaktig tråd. Har sett andra som gjort så och det blev jättefint. Bara inte festprogrammet blir för tjockt så borde det gå bra.

• Telan

Lapinette: Tack för tipsen om slotten. Jag ska lägga dem på minnet. Man kanske får återkomma vid senare tillfälle om man vill ha mer tips och råd?

• Telan

Inspiration kan man aldrig få för mycket utav - jag har också handlat tidningar. Jag tycker också att Amelia B&B är bäst, känns som mest matnyttigt att läsa i den. Men kan man låta bli att köpa de andra för det? Näää!

Visst rullar pengarna snabbt iväg. Lätt att tänka "ja, men det är ju bara...". Jag har en tendens att vara noggrann med att skriva upp kostnader som blivit lägre än budgeterat, men andra små utgifter som inte står med i budgeten glöms lätt bort. Totalt sett ligger vi säkert över budget nu, även om vi kommit billigare undan på vissa poster. Kanske läge att kolla över budgeten ordentligt en gång till?

Och de dåliga nyheterna blandas upp med mer positiva. Min blivande ska precis byta jobb och insåg härom dagen att han kommer att få en fin februarilön från gamla jobbet i och med att han får ut en massa injobbade semesterdagar i pengar istället. Varmt välkommet säger vi!
    Får försöka se till att inte börja slösa bara för det.

• Telan

FiaMia: Ser fram emot att få se resultat av ert pysslande!

• Telan

...håller med. Än så länge har ingen påpekat några stavfel på inbjudningarna som gick ut i tisdags.

Mailades med min bror idag. Det är han och svägerskan som har hand om osat. Jag frågade såklart om några hört av sig än, jag är ju sååå nyfiken. Svaret blev: "Ja, flertalet, men jag tänker inte tala om vilka eller varför så du får vara nyfiken ett tag till. Du får en månadsrapport sen".
    Är vi släkt eller??? Fler än jag som gillar att ha hemlisar så långt det går.

• Telan

FiaMia: Visst är det jättespännande. De flesta av våra gäster visst inget innan inbjudningarna gick ut så det är lite extra roligt att höra deras kommentarer. Några har hört av sig direkt till oss också, via telefon, mail eller sms. Men jag är ju så nyfiken på vilka andra som också hört av sig. Dumma storebror som alltid ska reta lillasyster till vansinne.

• Telan

Förresten, förrut när vi pratade klänningar så hade jag svårt att hitta nån bild på hur min klänning ser ut. Men kolla in nr 17 på sid 57 i Amelia B&B så har ni modellen där. Skillnaden är att mina broderier inte är röda och bara är på axelbanden och över bysten, inte över hela livet.

• Telan

Lapinette: Broderierna är samma färg som klänningen, åt cremehållet, och så är det lite pärlor i broderierna.

Har du ingen bild på dina kort? Jag är ju så nyfiken på vad ni hittar på. Du har säkert beskrivit dem förrut, men jag kommer inte riktigt ihåg.

• Telan

Lapinette: Jag får se det som en gentjänst. Jag fick ju faktiskt ett par gammla nummer av tidningen gratis förrut när jag ringde redaktionen och hörde om det gick att köpa gamla nummer.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...