MAJ 2006 tråd 4...
lillabunny: Kul att du är nöjd med ringen!!
Vilka färger ska din blivande ha på kläderna? Ska ni köpa eller hyra?
lillabunny: Kul att du är nöjd med ringen!!
Vilka färger ska din blivande ha på kläderna? Ska ni köpa eller hyra?
Vi ska titta på kläder åt honom nästa vecka. Eftersom han ofta har kostym på jobbet vill han ha nått "mer" så att det känns lite mer speciellt. Det lutar åt svart/mörkgrå frockcoat, med väst, plastrong och näsduk i vinrött. Kan tyckas mörkt till ett vårbröllop med det struntar vi i.
Cremefärgad frockcoat är också snyggt, men min blivande vill absolut ha en mörk.
I kväll har vi skaffat barnvakt och ska ut och äta lite gott och fira att jag fyller år imorgon. Det är inte så ofta vi har barnvakt så det känns ganska lyxigt att få en stund för oss själva. Tänkte också försöka göra klart inbjudningarna helt i helgen, printa ut infoblad och sånt, så att allt är klart tills frimärkena släpps.
Ni andra då, har ni några trevliga helgplaner?
lillabunny: Tack så mycket! Det lät underbart med spa. Gissa om man blev lite avis.
msbine: Tack, tack!
Appropå storm... Jag har precis nu på lunchen lärt mig ett nyt ord som jag inte kunde förrut. Det FYKER ute. Det vill säga, massor med snö som blåser och yr runt.
Visst gillar jag snö, men måste det blåsa så???
...och tack för att grattishälsningar förresten.
fine: Tydligen är det ett vanligt ord här i Uppland (Uppsala), kanske för att det är så platt och blåser mycket?? Hemma i Dalarna där jag kommer ifrån används det då inte.
Jag tycker det är kul med sånna här dialektala skillnader. Men det måste vara ett helv... för en utländsk att lära sig språket om man tar hänsyn till sånna saker.
Här har det snöat hela förmiddagen, men nu har det slutat. Det blir så vitt och fint ute. Förhoppningsvis blir det en skidtur i morgon.
Gårdagens middag var underbar. Vi gick till ett italienskt ställe och maten var fantastisk. Sen man fått barn blir det inte av så mycket att vi går ut på resturang bara vi två, så det kändes riktigt lyxigt. Och vi försökte att inte bara prata om dottern.
Det verkar som flera av oss majflickor har en viss förkärlek till utländska pojkar. Men min halvnorrman är född i Sverige så det behövs knappast nån språklektion, förrutom att han inte förstår ett ord av det byamål mina släktingar pratar hemma i Dalarna.
Hej tjejer!
Lapinette: Grattis till ringköpet, det låter jättefint!
kattkatt: Bägge ringarna var fina, men jag tyckte också att (B) T2012 var bäst.
Jag har knåpat lite med inbjudningarna i helgen och de är i princp klara, tänkte göra det sista och skicka iväg dem nästa helg. Ska bli kul att höra vad man får för kommentarer sen, eftersom det kommer som en överraskning för de flesta, av vilka flertalet undrat se senaste åren om det inte är dags snart.
msbine: Jättefina inbjudningar!!!