MAJ 2006 tråd 4...
FiaMia: Kommer ni att servera tårtan utan kaffe då?
Vi vill gärna ha efterrätt också, men vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det hela. Om man kanske tar kaffet till efterrätten och sen tårtan lite senare utan kaffe. Hm...?
FiaMia: Kommer ni att servera tårtan utan kaffe då?
Vi vill gärna ha efterrätt också, men vet inte riktigt hur vi ska lägga upp det hela. Om man kanske tar kaffet till efterrätten och sen tårtan lite senare utan kaffe. Hm...?
Vår vigsel är också kl 14.00 men övriga tider har vi inte funderat så mycket på än. Tänkte ta det i samband med planeringsmötet med herrgården, de har ju rutin på det där.
msbine: Vad har du fyllt dina tolv sidor festprogram med?
Jag tycker det är jättefint med maffiga, höga enstensringar och hade gärna haft en sån själv, men för min del funkar det inte.
Jag har en annan ring som är väldigt speciell som är stor och hög och den kan jag inte ha på jobbet till exempel för att den känns i vägen och hakar i.
Det är en Zornring som jag fick av min far när jag fyllde tjugo och den är gjord av hans vigselring (mina föräldrar är skillda). Det är synd att jag inte kan ha den till vardags för den är så fräck.
mialisa: Det är många som har vigsel kl 16.00 så det borde väl inte vara nått problem. Det beror lite på hur länge festen håller på sen och vad ni har på schemat för övrigt.
msbine: Tackar! Alltid bra med lite tips.
Om det är nån som vill se zornringen så finns den här: www.dalaguldsmide.se/index.aspx&Expand=40
Jag tycker själv att den är ganska cool . Min har svart onyxsten och det är en tjej plus en kille som håller i stenen istället för två tjejer.
msbine: Jag ska precis börja fråga runt bland florister, men det låter som du fått ett bra pris.
msbine: Det är nog ungefär samma ring på alla bilderna, lite olika vinklar och olika sten bara. Får du inte upp en större bild om du klickar på en av dem?
msbine: Visst är den lite rolig? Den är ganska diskret ändå för att vara så stor och man ser först när man tittar lite närmare att det är människor som håller i stenen. Jag använder den så ofta jag kan.
Vet inte om jag var otydlig men det är alltså INTE den tänkta vigselringen, bara en annan ring jag redan har.
Lapinette: Din bukett låter jättefin. Jag gillar också starka färger och tror det blir snyggt att blanda upp lite med det eleganta.
Jag har också mycket färg i mig själv, mörkbrunt hår, brun-gröna ögon och blir lätt brun i solen. Men jag passar bäst i starka eller dova färger, inte alls pasteller och inte heller i klarvitt. Brudklänningen är lite champagnefärgad och buketten kommer att gå i färgtemat vinrött och gammelrosa. Självklart valde vi (jag ) färgtema utefter vad vi passar i.
FiaMia: Har du nån bild eller kanske namn på de rosor du kommer att ha i buketten? Jag vill också ha gammelrosa rosor och tips är alltid välkomna.
FiaMia: Ok, det går bra. smeora@hotmail.com