Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Tack fine för att du tänker på mig! Dock så har jag inte gett mig upp i luften än utan det är imorgon kväll när stormen har lagt sig som jag flyger hemmåt igen.

Telan - vad härligt att ni njöt av er barnfria kväll! Kan tänka mig vad en sådan kväll måste uppskattas när man har barn.

Igår kväll skulle vi köra spinning (vilket vi brukar göra tis- och fredagkvällar). Men vi hittade ingen parkering i närheten av gymet så det det var att snurra runt i 15 minuter och sen åka hem. Trist!

Idag gick vi upp 7:30 för att ge oss iväg upp i bergen. Vi var dock inte ensamma ... kön började strax utanför Nice (brukar normalt inte vara kö upp i bergen men däremot när man åker hem). I den snigelfarten så kände vi inte för att ligga i kö hela vägen...så vi vände!

Säger som min väninna brukar säga - shit pommes frittes!!! Sorry, detta har inget alls med bröllop att göra...ville bara beklaga mig lite!

• Lapinette

Hej tjejer!

Tänkte bara säga att nu har jag blivit med vigselring!!! Eller rättare sagt...den ska göras mindre samt en annan ring som jag har fått av min blivande (första julklappen) också ska göras mindre och sättas bredvid. Så blev lösningen. En vacker alliansring med 9 diamanter som passade utmärkt ihop med min enkla ring med en diamant.

Vi vandrade från den ena juvelbutiken till den andra här nere i Cannes....kan säga att det finns MÅNGA! Och jag kände tillslut att jag gillade den här för den gick så fint ihop med min andra ring. Dessutom så var det ett "lagom" pris på den!

• Lapinette

msbine - jättefina inbjudningar som verkligen följer ert havstema.

Känns så skönt att ha så mycket avklarat inför bröllopet. Idag ska jag köpa mer papper till inbjudningarna och tyget till klänningen!

• Lapinette

Hej tjejer!
    Är nu (som ni redan vet) åter i Stockholm och har ingen uppkoppling hemma. Rättare sagt har inte ens ett hem just nu då det är stambyte utan sover på soffan hos mamma. Och mamma är såååå sällskaplig att jag har lagt mig sent varje natt nu....trött!

Är det någon mer förutom mia_maj som bestämt vad som ska stå i ringarna. Vi diskuterade igår och förmodligen så får vi nog bara plats med namn plus datum i min då jag har så smala fingrar och rätt många diamanter. Tant pis!

Så frimärkena är ute nu! Jättebra! Jag hann in på Svanströms igår och köpte pappret som ska sitta på vår framsida av korten. Sen sprang jag vidare till Simbra Siden och köpte 5 meter vitt sidentyg!!! Och sen kutade jag vidare till SidenCarlsson och tittade på svindyr spets. Har inte köpt spets och behöver inte bestämma mig än då det är det sista som ska på klänningen. Spetsen på SidenCarlsson som jag hittade kostade 1 300 respektive 1 600 kr metern...men jag behöver bara 55 cm. Så även om jag köper något av dessa blir den totala kostnaden för klänningen inte mer än 2 500 kronor. Toppen!

Vad mer, jo igår så började min pojkvän med en websida till oss. Detta trots att vi hela tiden sagt att vi inte ska ha någon. Inser att det är himla praktiskt speciellt när vi har så många gäster som kommer utomlands ifrån. Vi får så mycket frågor hela tiden. Han har nu 3 veckor på sig att göra den något vettig...det är då inbjudningarna går ut!

• Lapinette

Oj, ska kanske också gå in och titta på frimärkena innan jag springer iväg och köper.

• Lapinette

fine - 1 barn så ska det ju vara ett nytt smycke...typ ring, örhängen, halskedja. Tycker din idé var mycket bättre med 1 diamant per bröllopsdag!

Idag ska jag springa iväg och köpa de sista papprena till inbjudan på lunchen och ikväll stannar jag kvar här på jobbet och ska börja printa.

• Lapinette

Hörrni, hur många sidor beräknar ni era vigselprogram till? Tänkte bara ta vanliga A4 och vika på mitten. Går ju att printa dubbelsidigt om man tar ett lite tjockare papper. Behöver man då 2 A4???

• Lapinette

Har nu varit på Ljunggrens i Gamla Stan och köpt mina sista papper. Pappret till kyrkan blev ett lite tjockare pärlemopapper så man lätt kan printa det dubbelsidigt och därför räcker 1 A4. Dessutom så var det pappret mycket billigare än jag hade antecknat så det blir att alla i kyrkan får en var.

• Lapinette

kattkatt - förstår om det blir lite förvirrat. Jag bor halvtid Stockholm, halvtid Cannes. Är i Stockholm sen i söndags natt. Och visst kommer du ihåg rätt, vi ska gifta oss i Mariefred utanför Stockholm.

Själv satt jag och printade inbjudningar i går kväll. Har printat allt utom infobladet på franska...min blivande är fortfarande inte klart med det men han har fått en deadline - söndag!

Idesprutan - ska in och titta på er sida. Vi hade själva inte tänkt att lägga ned någon tid på en hemsida men har insett att det behövs då vi var och varannan dag får frågor av våra utländska gäster om vad man ska se, hur många dagar bör man stanna, tider, hotell etc. Min blivande började lite smått häromnatten med vår. Tänkte ha den klar till alla hjärtans då inbjudningarna går ut.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...