MAJ 2006 tråd 4...
Telan - vad är det för hjärtfrimärken som du talar om? Nu blev jag nyfiken!
Telan - vad är det för hjärtfrimärken som du talar om? Nu blev jag nyfiken!
Telan - 27:e januari är ju perfekt då vi ska ha ut våra inbjudningar till alla hjärtans. Ska absolut försöka införskaffa dessa frimärken. Jättetack för tipset!
kattkatt - om du/ni inte gillar corsager så tycker jag ni ska gå på näsduk. Jag har även sett de som har både corsage och näsduk.
fine - det verkar vara struligt med BT sen igår. Jag kom inte in sent igår och tidigt i morse.
kattkatt - kan absolut hjälpa...dock är jag ingen superpärla på franska men min blivande (fransman) så släng över det du vill ha hjälp med. Sen har vi mia_maj här på tråden som också bott här nere i mina trakter.
TooBe - låter jättehärligt! Önskar att jag också kunde bestämma mig så snabbt och fixa till ett bröllop på några månader. Min omgivning börjar bli allmänt trött på mig nu (efter 7 månader prat om bröllop) och igår fick jag ett lite beskt mail från min mor angående detta. Självfallet "bet" jag tillbaka!
Telan - känner igen den där kommentaren och emellanåt så tänker nej, jag ska baske mig inte prata bröllop mera...och så går det en vecka och så är jag där igen!
Förresten tjejer. Nu har vi satt vår meny samt meddelat restaurangen att vi tar brudskålen på ett annat ställe. Det har fungerat fungerat förvånandsvärt bra och priserna vi fick stämmer överens med vår budget. Nu återstår det bara att välja viner sen är restaurangdelen klar. Skönt!
Ska ni göra något roligt i helgen?
Vi har ju inte bestämt vinet än och där kanske budgeten spricker. Vi har ju lagt budgeten efter de uppgifter vi fick från restaurangen från början. Hade någon sagt att jag skulle lägga ut en smärre förmögenhet på mat så hade jag fått hicka...men nu blir det så.
fine - det inkluderar skjorta väst tutti! Det enda han behöver är ett par rena kalsonger och så skor men skor kan man hyra där för 300 kronor.
fine - man kan hämta kläderna på torsdagen och lämna tillbaka på måndagen (det står på hemsidan 3 dgr men tjejen i butiken sa torsdag-måndag). Superbra så han hinner prova och kolla efter så att allt stämmer. Glömde skriva (min pojkvän nämnde det nu) att man måste köpa den lilla näsduken. Har faktiskt inte frågat vad den kostar men det är säkert en struntsumma. Här kommer adressen och hemsidan:
Hornsgatan 132
www.brudochfest.se
lillabunny - vilket superpris du får dina blommor för! Jag som var så nöjd med 1 000 kronor för min bukett. Fast å andra sidan ska jag nog ha minst 5 olika sorters blommor, pärlor och band i min bukett. Jag hade faktiskt kalkylerat med 2 000 kronor för buketten så jag kände mig riktigt nöjd efter att ha pratat med floristen. Det kan hända att den blir billigare då hon tog i överkant. Fast pris får vi i maj när de vet var inköpspriset ligger.
lillabunny - vad ni har hunnit med mycket. Själv vet jag inte ens vilken präst vi har då de skulle lägga schemat i januari. Tänkte ringa och höra i nästan vecka. Vi lär nog inte ha något möte förräns längre fram i vår...måste ju båda vara i Stockholm.
Jag har bestämt klänning! Det är snart dags att börja sy klänningen och jag har velat hit och dit. Bestämde mig för en klänning helt i spets och då tyckte min mor att det blev för tungt och så började kriget med henne (som det brukar bli när vi har olika åsikter). Det hela resulterar nu i att jag hittade denna klänning igår och nu är vi båda nöjda!
www.carmelasutera.com
- Collections
- Classica
- femte klänningen uppifrån i mitten
Tror att den skulle passa mig som handsken. Är rätt lik (men inte alls lika söt) tjejen som mannekängar i klänningen men har samma färger, samma hår.
Ohhh, vad gulliga ni är (som tycker om min klänning ). Har efter 7 månader förstått att jag ska en mycket enkel klänning med en rätt figurnära kjol. Alla runt omrking mig verkar ha vetat det hela tiden medan jag har sprungit omkring och provat både det ena och det andra. Har verkligen haft ångest över det här med klänning. Nu ska vi bara hitta tyg!
Telan - förstår din panikkänsla. Kände så själv för någon vecka sedan....gulp bara dryga 4 månader kvar. Men vi ligger också i fas med vår planering förutom att klänningen skulle ha påbörjats i januari vad det tänkt.