Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Vanlig kostym är också himla fint men min har redan det så det känns inte så speciellt för honom. Även han vill ju var lite extra den dagen. Slog t o m på stort och bokade en vit/creme färgad kavaj.

Jag gör som dig, lillabunny, kollar upp alternativ och sen väljer vi tillsammans. Så är det även när vi bestämmer semestrer. Jag älskar nämligen att planera och kolla och han blir tokig efter 20 minuter och ger upp. Sen har jag inte samma tålamod när det gäller teknikprylar.

• Lapinette

Fine - tror ingen av oss här inne har skickat sina inbjudningar än. Jag jobbade hårt med dem i höstas för att vi skulle bestämma oss hur dem skulle se ut och sen har det projektet bara legat. Kom faktiskt knappt ihåg hur dem såg ut så var tvungen att ta fram mitt provex för en vecka sedan.

FiaMia - tror jag väljer mellan 3 olika ringar, den ena är en överlappning med en rund sten, den andra en smal alliansring (så som även du har tittat på) och den tredje en slät ring med en diamant i (som inte står upp). Tycker att det sistnämnda är enkelt och fint men jag har redan en sådan ring (första julklappen) så den går nog bort och tyvärr kan vi inte använda den ringen jag har då den inte är rund heltigenom (svårt att förklara).

Jaquetten är bokad! Dock får vi se om vi ändrar oss när han ska dit och prova igen i februari. Cremevit eller svart...fast det var himla tjusigt med vitt och passar bra till min klänning...hur nu den kommer att se ut!

• Lapinette

lillabunny - självfallet ska han ha det han känner för. Jag skulle absolut kunna tänka mig min blivande i en snygg svart kostym på bröllopet.

Jag föreslog en ny kostym till min blivande men han tyckte själv att det var lite trist. Tog honom då till en uthyrningsaffär så han fick prova lite. Tror han kände sig fin då han står så rak och stolt på korten (tog kort med mobilen). Det är så mycket som fokuseras kring oss brudar denna dag så det var trevligt med lite provning och diskussioner om hans kläder för en gångs skull.

• Lapinette

och vi till allahjärtans! Börjar bli tjatig på min blivande om översättning men han är ganska lat av sig och jag blir tokig när inget händer!

• Lapinette

hi, hi...halsbandet är bestämt sedan länge. Fick ett jättevackert pärlhalsband av min släkt i Japan när jag var där och hälsade på för ca 15 år sedan. Sa då att detta ska jag ha när jag gifter mig och det ska jag! Så pärlhalsband runt halsen sen har jag lånat pärlörhängen som hänger av mamma och så har jag köpt en liten tiara...mer som ett diadem med pärlor och stenar.

• Lapinette

lillabunny - han säger det inte själv men det syntes på hans sätt att stå, så rak och stolt.

Jag vill ha mitt hår väldigt enkelt och hade tänkt att endast ha lite lösa pärlor i håret men såg sen på bilden av frisyren jag vill ha att hon har en låg tiara. Vi ska prova oss fram (provuppsättningen).

FiaMia - låter fint med prinsesskrona som tema. Själva har vi band i rosa och pärlor som tema. Går igen i inbjudningar, bukett, troligen ett rosa band i midjan på min klänning, på tärnorna, dukningen etc ..och så lite limegrönt till det (i brudbukett och ljusen på bordet).

• Lapinette

acg - välkommen in hit! Otrligt vad många som tillkommit på den 20 maj...förut var vi bara två här inne.

Chokladbruna och strikta inbjudningar låter helt som min stil. Dock blir våra blommiga i rosa på pärlemopapper. Helt annorlunda mot min "vanliga" smak. Har sett vackra hemgjorda kort här inne med temat brunt. Kolla runt lite på BT så får du idéer. Själv tog jag min från en norska som "seglar" runt här. En ros i bakgrunden på pappret där inbjudningstexten står.

kattkatt - beroende av BT - javisst! Säger som msbine, det har jag varit läääänge.

• Lapinette

fine - vi har varit på Steens och frågat (ej provat) och där kostar det ca 3 500 kronor att hyra vilket jag förstått är ett ganska så vanligt pris. Sen så tycker jag att märket Cavalier är så himla fint så vi gick in på Brud och Fest på Hornsgatan. Där kostar den svarta frockcoaten ca 2 000 kronor att hyra och vill man ha en färgad kavaj ca 2 500 kronor.

• Lapinette

Alla ni nytillkomna skriv in er här så har vi lite koll (om det nu går) på alla som är här inne på tråden.

Välkomna!

6 hellan_jkpg, Jönköping
    6 nenne75, Sigtuna, Uppsala
    6 mialisa, Gimo, Uppsala
    6 Meeela, Finland
    6 majbruttan, Åmål
    13 Emmie75, Göteborg
    13 Joppidopp, Stockholm
    20 Lapinette, Mariefred
    20 FiaMia, Dalsjöfors
    20 frueriksson, Delsbo, Hälsingland
    20 cajsan, Roslagen
    24 kattkatt, Gävle
    27 mia_maj2006, Skansen, Stockholm
    27 Telan, Uppsala
    27 msbine, Helsingborg
    27 m_ia, Karlstad
    27 pirr i magen, Ljungby
    27 Cattis28, Tibro
    27 lillabunny, Skåne
    27 Pumbaalina, Halmstad
    27 Kotte, Enköping
    27 Vårbrud76, Halmstad
    27 annaglitter, Ersta, Stockholm
    27 Peon, Stockholm
    27 köj, Stockholm
    27 Mayfly, Umeå
    27 Fine, Stockholm
    27 Sprallig, Lund

• Lapinette

annaglitter - gifter ni er i kapellet vid Ersta sjukhus??? Har hört att man endast får gifta sig där om man jobbar eller känner någon på Diakonia. Tycker det kapellet är helt underbart och var absolut nummer ett om vi hade valt att lägga vigseln i Stockholm.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...