Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Telan - kul att ni hittat kläder till honom. Själv känns det som om jag inte får något gjort dessa dagar...näst på min lista står att ringa tjejen som vi tänkts ska sjunga i kyrkan och fråga henne om hon vill/kan.

• Lapinette

Som sagt känns att man inte får något gjort men jag har ju faktiskt printat våra svenska inbjudningar och ska göra dem i helgen.

• Lapinette

Skulle ha skickat hindersprövningen igår (för mig är det mindre än 4 månader kvar) men insåg att jag lika gärna kunde lämna den direkt på Skattekontoret på måndag då jag ska äta lunch med en kompis som jobbar där.

På tal om er diskussion om kläder så har frack aldrig varit på tal hemma hos oss. Min blivande är inte speciellt lång och dessutom är frack för mig förknippat med tävlingsdans (då min partner hade det när vi dansade). Går helt bort! Frockcoat då han har svart Boss kostym och har kostym och slips vid kundmöten.

• Lapinette

fine - hoppas du hade det superskoj på Nike. Skulle själv vilja ha gått men där blir jag lite småsnål...kostar ju en del.

kattkatt - jag ska byta namn. Mitt namn som jag har nu är jag inte ens släkt med. Byter från danskt till italiensk och kommer sedan att heta Zatti. Fast jag håller med ... det är lite som ens identitet försvinner när man byter namn.

• Lapinette

Har stämplat inbjudningar idag och måste trycka om texten (som jag printade i onsdags kväll) då vi har bytt namn på websidan. Skoj va??!! (NOT!) Var rätt sur på min blivande när han insåg misstaget i fredags. Fast bättre att vi fixade det nu innan inbjudningarna gick ut. När vi kommit igång lite bättre med sidan kanske jag ska våga er gå in och titta...känns lite läskigt!

• Lapinette

msbine - Grattis! Gud vad skoj och vad härligt med ett bidrag till bröllopet!

Själv skulle jag ha gått på mässan här i Stockholm men efter att ha läst lite åsikter om den här på BT så valde jag och min väninna att ta en härlig promenad i solen istället.

mia_maj2006 - skönt med bidrag. Jag har blivit lovad en stor summa pengar av min mor (då hon redan har gett denna summa till min bror som hjälp när han köpte sitt radhus) men jag vet dock inte när de pengarna kommer. Trodde jag skulle få dem i julas men inget kom...pengar dras ju till bröllopet hela tiden och jag skulle behöva det bidraget men vill inte fråga.

Nu är alla svenska inbjudningar gjorda! Vilken tid det tog! Har suttit till och från hela helgen och fixat.

• Lapinette

Telan - Så fort jag har hittat min yahoo adress så vill jag också se dina inbjudningar.

Var det inte du som var DM fan? Förlåt om jag blandar ihop...lite svårt att hålla isär alla här inne. Ville bara säga jag har köpt biljetter till sommarens konsert på Stadion!!! Yahoooo!!!

Själv har jag nu lämnat in vår hindersprövning och bokat solist i kyrkan. Roligt med dessa bekantas bekanta som inte vill/vågar ta betalt. Hon brukar normalt ta 1 000 - 1 500 kronor för att sjunga på vigslar och ville tillslut ha 500 kronor av mig. Jag sa - jag betalar 1 000 kronor. Slutdiskuterat! Hon måste ju öva samt åka ut till Mariefred, ringa kantorn etc etc.

Detsamma gäller ju tjejen som ska fixa mitt hår (också en bekants, bekant). Tillslut får jag (efter tjat) betala 600 kronor.

• Lapinette

Telan - är ju så nyfiken på dina inbjudningar så här kommer min mailadress -lapinettez@yahoo.se.

Mina/våra kommer att fotas (har ingen dititalkamera) när jag kommer till Cannes på torsdag. De är väldigt "söta" och nu ligger 20 inbjudningar klara på köksbordet (de svenska). Ska bara införskaffa dessa hjärtfrimärken och sen ska de ut den 13 februari.

• Lapinette

msbine - javisst är det sjukt att behöva fråga om man får betala. Har ytterligare en bekant som förmodligen ska filma oss hela dagen (hon pluggar till producent och tycker det vore jätteskoj). Där blir det säkert också så att jag får be om att betala. Ska åka över till vår solist i mars (hennes piano är utlånat just nu) och höra henne sjunga olika förslag på sånger. Ska bli så skoj att höra!

• Lapinette

En fråga till er som inhandlat frimärken med hjärtan. Vart köper man dem? Helt idiotiskt nu när det knappt finns några postkontor kvar. Pressbyrån, 7-eleven...har de hjärtfrimärken?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...