Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Telan - ska gå och hämta Amelia. Plöjde igenom hela tidningen på flyget ned till Nice igår. Nu hitta jag den! Vacker, vad är det för färg på dina broderier?

Problemet med våra inbjudningar var dock inte stavfel utan att vi lagt in fel webadress. En adress vi trodde att vi skulle få behålla efter att ha betalat årsavgiften men så var inte fallet utan då fick man välja en ny adress. Men som sagt det var bra att vi upptäckte det innan dem gick ut. Har nu fraktat alla franska inbjudningar ned till Cannes. Min blivande var jättenöjd när han såg dem igår kväll.

• Lapinette

Telan - låter vackert (klänningen)!

Jag ska fotografera de franska inbjudningarna idag. Har digitalkameran här i Cannes. De svenska inbjudningarna ligger på mitt jobb. Ska skicka ut dem den 13:e!!!! Korten är ganska så "romantiska" i rosa och pärlemo med själva inbjudningstexten på framsidan och ett informationsblad i själva kortet med ett rosa band som håller ihop dessa tre papper.

• Lapinette

Telan - du kanske ska be om provision från Amelia då vi maj-brudar känner oss "tvugna" att köpa Amelia för att få se din brudklänning.

• Lapinette

Telan - du ser nu springer alla och köper Amelia!

Själv kände jag mig riktigt nöjd efter att ha bläddrat igenom den. Jag har valt rätt klänning ...dock kan jag fortfarande tycka att MASSOR av vigselringar är vackra men jag tror jag även där i lång loppet gjorde ett bra val (något stilrent och klassiskt).

Har nu fotat våra inbjudningar. Vi får se om vi lägger in korten på vår hemsida annars får jag maila fotona till de av er som är intresserade.

• Lapinette

Åhhh, har ni fått ert besked från Skatteverket. Själv sitter jag i Cannes och har ingen aning om vilken post som dimper ned i min lägenhet i Stockholm. Jag undrar så om de ska godkänna papprena från Frankrike och faxkopian på min blivandes pass. Fast de har ännu inte ringt mig för att klaga så det måste ju vara ett gott tecken.

Själv har jag varit nere i Cannes och provat skor idag. Vilka skor! Gick in i en affär och pekade och sen kom de med låda efter låda och de blev bara mer och mer exklusiva, Prada, Dior etc. Så vackra! Drömma kan man ju alltid men jag betalar inte 4 000 för ett par skor!

Och igår satt jag hela kvällen och la in information på vår hemsida. Jätteskoj! Fick dock klagomål från min blivande om att jag inte var så sällskaplig...men det var ju så himla roligt!

• Lapinette

Jag satt där och damen kom med fler och fler boxar och när hon tog fram dem och frågade om jag ville prova kunde jag bara inte säga nej. Tänkte att det här är nog den enda chansen jag får att ha ett par Dior skor på mig. De var urläckra med 10 cm hög klack! Jag ska självfallet inte köpa dem.

• Lapinette

Vi ska bara ha två små brudnäbbar och till dem syr min mamma klänningarna så det är vi som betalar. Hade inte tänkt oss någon gåva till dem men däremot har vi gett en gåva till min mamma och hennes fästman. Det blev en födelsedags, julklapp och tack för hjälpen gåva. En resa ned till oss i Cannes, födelsedagsmiddag ute och 2 valfria utflykter.

Mina vänner tjatar också efter inbjudningarna men de får så snällt vänta. Skickade ute de långväga (USA, Japan och Hong kong) igår. Spännande!

Annars jobbat med hemsidan hela helgen.

• Lapinette

mia_maj2006 - vi (jag och min blivande) är lite oense om vilka som ska få se hemsidan. Jag vill gärna låta er här på maj-tråden se den medan han tycker att endast de som är bjudna på bröllopet ska se den då det är så mycket personliga saker som ligger där. Jag meddelar om han ändrar sig ...

Hade gärna haft samma färg på hemsidan som på våra inbjudningar men då det är ett slags paket som vi köpt så var de rosafärgade sidorna inte alls lika vackra som den röda med rosor vi nu valt. Hade den funnits med rosa rosor hade det varit perfekt då det är vårt tema. Hela hemsidan är på engelska och med massor av info om Stockholm, Mariefred, hotellförslag, fotoalbum på vår familj, Cannes och Mariefred, reseinformation, lite om oss och självfallet all information om själva bröllopsdagen. En himla massa sidor!

kattkatt - vad ni reser och far!

• Lapinette

Jah, det har du nog rätt i...men jag ser det som hemma både här och där. För mig innebär en resa när jag och min blivande åker iväg från Cannes eller Stockholm och stannar borta minst en natt.

• Lapinette

Jag jobbar med marknadsundersökningar och då det är kontinuerliga mätningar så kan jag göra planering, skriva rapporter ...tja, i princip allt utom presentationer på distans. Jag har uppkoppling direkt mot servern på kontoret. När det kommer telefonsamtal till mig så trycker de bara 505 så hamnar samtalet här i Cannes. Fungerar utmärkt!

Jag gick igenom hela upplägget mycket noga innan jag presenterade det för chefen hösten 2004. Han svar blev - vad ska jag säga?!? Jag hade gjort en kanonstart 2004 och han vill/kan inte bli av med mig. Säger bara tack till chefen...som nu är superrädd att jag ska bli gravid.

Vi vill ju självfallet bo på heltid tillsammans och det är vårt mål 2006...men hur och vart det vet vi inte än. Det får framtiden utvisa...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...