Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

mia_maj2006 - så klart de inte glömmer bort er inbjudan!!!

• Lapinette

msbine - var hos min frissa i veckan och där blev det två inbokningar inför bröllopet. En för färgning ca 1 månad innan och sedan ca 2 veckor innan tillbaks för toning och slingor samt klippning av toppar. Dock är det inte hon som ska göra mitt hår men är med på att planera så att mitt hår riktigt glänser och är vackert när det är dags.

• Lapinette

Lugnet - oj, så många och så få dagar. De tar nog för givet att du vet att de ska komma. Om det är folk som inte hört av sig så kommer jag skicka en påminnelse via mail sista veckan. Min pojkvän han pushar sina vänner att svara och då helst via vår websida (bara för att vi tycker det är så skoj att se anmälningarna där). Så han har gått ut med mail med flygtider och priser och skrivit att de bör boka nu innan priserna går upp. Till de vänner som tidigare har sagt att de ska komma. Ska tillägga att han normalt inte alls är pushig av sig. Det är så olikt honom.

msbine - jag ska också göra en provuppsättning någon gång i april men jag vet inte riktigt när det blir.

mia_maj2006 - en fråga till dig. Du som har egna tårtor, har du fixat en tårtställning eller finns det på Mariahissen? Jag har avbokat våra tårtor (tänker inte betala dubbla priset bara för att det är bröllop) och tänkte nu boka "vanliga" tårtor i Älvsjö (väninna som lovat att köra ut dem till Mariefred). Det enda är att vi inte har någon tårtställning.

• Lapinette

mia_maj2006 - de vill inte hyra ut den? Vet faktiskt inte hur man ska få tag på en tårtställning för att köpa känns ju onödig och nämner vi ordet bröllop på bageriet så blir ju tårtan dubbelt så dyr.

• Lapinette

mia_maj2006 - jag förstår! Har mailat en tjej på Blocket som säljer sin tårtställning för 200 kronor. Det är en sådan som man ställer tårtorna på. Vi får se om hon har den kvar.

msbine - tack för länken ska in och kolla.

Telan - tjejvasan...det låter jobbigt! Själv så åkte jag upp (igen) för att åka lite utför i söndags. Vi kom upp lagom till lunch så vi satte oss med en gång och lunchade med några kompisar som redan var där. Sen när vi skulle ta och åka lite skidor var det mulet och jättelång kö. Vi åkte ett åk (himla dyrt att betala för en halv dag). Sen åkte vi hem till en av kompisarna och drack varmchoklad och åt crepes. Lagom aktivitet en söndag!

Jag måste berätta. Landade här i Frankrike natten mot söndag och när jag kom hem (Cannes) och skulle gå och lägga mig låg det ett paket i sängen. Öppnade och i låg min vigselring samt min "nya" förlovningsring. Blev så glad!!! De är så fina!

• Lapinette

Hi, hi....mindre än 3 månader kvar!

• Lapinette

Larsbrud - hänger med på tipset från msbine. Sätt dig ned och skriv en lista på vad som ska köpas in, vad som ska göras de närmaste veckorna och sedan bockar du av vartefter. På så vis får du koll samt känner att det faktiskt händer något, att det går framåt. Får ni kontroll på läget så känner ni er även lugnare.

Gällande buketten så tycker jag att du ska ta det du vill ha och inte tänka på vad som är rätt. Det finns inga rätt och fel!

Vårt färgtema går i rosa och limegrönt, band och pärlor. Inbjudningar, dukning, min bukett, brudnäbbarnas klänningar etc. går i dessa färger.

• Lapinette

lillila - sorry har inget tips om hår och smink då jag ska göra mitt hemma. Har idag bestämt tid för en första provuppsättning, 15 mars. Eventuellt gör vi en till (om det behövs) innan bröllopet.

Gällande planerandet så är allt klart men vi har ännu inte träffat vår präst utan gör det en månad innan vigseln varpå vi inte kan göra vigselprogrammet förrän då. Sen ska vi boka buss, har fått in priser och tårta (men på Älvsjö Bageri behövde de inte beställningen förrän dagen innan). Ska även till IKEA och handla in dryga 70 champagne glas. Annars är det mest sömnad för min mor som är kvar.

• Lapinette

Grattis lillabunny!!! Så det blir fler stora händelser i år för er del. Tänkt att det gick så fort att bli gravid. Själva ska vi börja i sommar. Tar inte förgivet att det ska gå så lätt som för er. Har vänner som har försökt i flera år och inte kan få.

• Lapinette

Men kattkatt då har ni ju precis startat. Normalt är ändå att man blir gravid inom det första året men självfallet kan det ta längre tid. Jag har vänner som givit upp det hela efter 2-3 år och då blivit gravida. Slappna av, njut av livet så kommer det automatiskt.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...