Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

"Era" slott ser verkligen jättemysiga ut. Är det tänkt att gästerna också ska bo där tillsammans med er?

• Telan

Vi har förresten anlitat en av dotterns dagisfröknar till att ta hand om dottern på bröllopet. De "vanliga" barnvakterna är ju upptagna med att vara gäster. Hon ställde upp mer än gärna. Vilken lättnad!
    Dessutom erbjöd hon sig att sjunga eller spela tvärflöjt under vigseln. Jag hade ingen aning om att hon brukar göra det men tydligen har hon gjort det på flera bröllop. Toppen!!

• Telan

Gratulationer till moster msbine!

• Telan

Lapinette: Slott eller inte, såg iallafall superfint ut.

• Telan

Hej tjejer!

Även om det är tidigt på morgonen och jag nyss har ätit frukost så blir jag hungring av att läsa era underbara menyer, låter super! Vi skulle ha haft planeringsmöte med herrgården förra veckan och bestämma bland annat menyn, men det mötet blev ju som bekant framflyttat. Hoppas att det blir av snarast för jag vill också bestämma mat.

Min bukett kommer att vara lite droppformad med gammelrosa rosor och antngen orkidéer och/eller kallor i vinrött ev nån mer blomma plus lite annat, blad, gräs, pärlor - den är inte helt hundra bestämd än.
    Men jag håller med Lapinette om att servicen man får är jätteviktig. Jag har nu varit runt bland ett par florister och är beredd att välja en som kanske blir något dyrare men servicen och bemötandet var helt suverän.

• Telan

Det där med skor har jag funderat på. Hittade ett par vinröda jättesnygga skor i precis den modellen som jag vill ha men som jag inte köpte för att jag då tänkte att jag skulle ha "vanliga" vita brudskor. Men ju mer jag tänker på det så hade det ju varit rätt fräckt med färgade skor.

• Telan

Lapinette & FiaMia: Har ni nån bild på era gammelrosa skor? Låter som nånting jag hade kunnat tänka mig.
    Lapinette, du kanske kan tänka dig att sälja dem vidare ifall du inte själv vill ha dem, om priset och storleken är de rätta??

• Telan

Lapinette: Njaä, mina fötter är tyvärr för stora, men det är alltid kul att kolla på bilder. Inspiration kan man aldrig få för mycket av. Bra också att få lite tips om vart man kan hitta fina skor, jag ska nämligen till storstan om ett par helger på en liten shoppingtur tillsammans med tärnan.

FiaMia: Förresten, är det samma skor som var på bilden tillsammans med de gammelrosa blommorna som du mailade förrut?

• Telan

Lapinette: Jag hade hoppats att jag skulle hitta skor i nån "vanlig" butik som jag kommer att kunna använda även efter bröllopet. Men jag är fortfarande kluven angående att ha färgade eller vita skor, kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill ha.

Låter fint med din blivandes kläder. Min blivande är också helt emot rosa, fastän jag har fått igenom att ha med gammelrosa i vårt färgtema. Han kommer att ha vinröd plastrong och näsduk, men har faktiskt gått med på att det eventuellt går bra med nått rosa i corsagen.

• Telan

Appropå kläder till männen, kommer era bestmän/marskalkar (om ni nu har sådana) ha kläder som matchar brudgummens?

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...