Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

kattkatt: Jag håller med msbine, om de inte vill bo med er så kan de gott betala sina extrautgifter själva.

• Telan

kattkatt: Usch, det låter som en trasslig situation. Tänk att folk inte kan unna varandra saker och visa lite omtanke, speciellt vid sånna här tillfällen.

• Telan

Hej tjejer! Idag har jag varit och fotat mina lättklädda morgongåvebilder. Jag bestämde mig tillslut att trotsa allt vad extrakilon, gravidmagar och hudbristningar heter och bra göra det. Jag vet ju att m2b kommer att bli överlycklig när han får dem. Fotografen var iallafall superduktig och det var jättekul, inte alls pinsamt eller konstigt. Hon fick en verkligen att känna sig avslappnad och vacker. På tisdag får jag en cd med bilder att välja från. Så spännande!! Tihi!

kattkatt: Gratulationer i massor på första bröllopsdagen.

• Telan

Miemie: Det var i Uppsala hos fotograf Eva Jakobsson. För ett paket med fotografering plus 8 bilder fint paketerade tar hon ca 1600;-, men man kan naturligtvis välja till fler bilder. Det kommer säkert att bli svårt att välja bara åtta av alla dem hon tog.

• Telan

Lapinette: Jo, jag befarar att det kommer at bli dyrt. Vi knäppte ju i så många olika varianter och poser. Hon hade många spännande idéer hon ville testa och det som från början var tänkt att bara ta en timme drog iväg och blev två timmar.

Chessie: "Secret box" är ett album paketerat i en box med kort tagna på bruden, oftast lite lättklätt, eller mycket lättklätt om man så vill. Inte porrigt på nått sätt utan sensuella, vackra bilder, ofta svartvita. Just namnet "Secret box" har fotografen Brigitte Grenfeldt tjing på och många andra fotografer kallar det morgongåva eller nått annat fräckt.

kattkatt: Hade ni bröllopsutstyrseln och bukett och hela baletten även nu?

• Telan

Precis som FiaMia tog jag bilderna lite som en kul grej. Min blivande kommer att bli jätteglad och han har tidigare hintat halvt på skämt om att han gärna skulle vilja ha en sån gåva, men han kan nog inte tänka sig att jag faktiskt skulle göra en. Vi är båda intresserade av foto och det här kommer att bli ett perfekt minne av den stora dagen eftersom jag hade på mig de underkläder, skor och smycken samt slöjan som jag ska ha på bröllopet.
    Som en bonus kan jag bara tillägga att det var en riktig kick och bra för mitt självförtroende.

• Telan

FiaMia: Jag får en diskett med bilder i morgon!! Tihi! Jag kan knappt vänta. Sen är det tänkt att jag ska välja ut åtta av alla bilder (kommer säkerligen bli fler) som sen fotografen bearbetar innan hon fixar till albumet, vilket skulle ta ytterligare en eller ett par veckor. Det hon gör då är att lägga på olika färgfilter, tonar/suddar/"dimmar" kanter eller andra små finesser som gör snygga bilder, hur man nu vill ha det.
    Jag hade även med mig en av hans vita skjortor som jag har på mig uppknäppt och utan bh under. Ska bli kul att se hur även de korten blir.

• Telan

mia_maj2006: Lycka till hos frissan. Vet du hur du ska ha håret?

Vi ska till herrgården för planeringsmöte ikväll - äntligen!!! Hoppas bara att vi får någonting gjort för vi får lov att ta med dottern, ingen av våra barnvakter kunde passa henne ikväll. Nåja, det ska bli kul iallafall.

• Telan

mia_maj2006: Fina frisyrer! Jag tror att jag gillade den i mitten av de fem bäst, där "bullen" sitter lite längere ner mot nacken och inte så högt upp på huvudet. Men det beror ju på vad man passar i också.

Visst ska det bli spännande med mötet, Det är en av de sista stora grejerna som är kvar att göra.

• Telan

Jisses va snygg jag är!!
    Skämt och sido, jag har precis fått cd´n med mina morgongåvebilder. Det var över 50 bilder att välja ifrån och en del var riktigt bra. Det kommer att bli svårt att välja. Men oj så glad jag är att jag tog mod till mig och gjorde det ändå.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...