Inlägg från: mia_maj2006 |Visa alla inlägg
  • mia_maj2006

MAJ 2006 tråd 4...

kattkatt: Joina på du

Har ni någon speciell anledning till att gifta er på en onsdag (bara nyfiken)?

• mia_maj2006

Jag förstår om du inte hittar det, jag talar väl om det i början på tråd 1 och detta är tråd 4

Jag ska gifta mig den 27 maj på Skansen i Stockholm med efterföljande fest på Mariahissen på Södermalm.

• mia_maj2006

Lapinette: Skönt att det mesta är klart med restaurangen, när julruschen lagt sig verkade de få fart på det hela.

Jag ska på 30-årsskiva i morgon och de ska ha karaoke, mest hårdrocksdiggare där men enligt uppgift mycket schlager i karaokemaskinen så vi får se om jag blir lynchad.

Tänkte åka in till stan nu och handla upp mig på såpbubblor.

• mia_maj2006

Jag har varit inne i stan och köpt bröllopssåpbubblor som jag är jättenöjd med, hoppas bara att det inte regnar.
    Dessutom har jag fått m2b att förstå att vi måste ha skrivit ihop önskelistan så att den finns på nätet när inbjudningarna skickas ut så vi ska försöka planera in en dag på stan där vi går och funderar på vad vi önskar oss. Det blir nog rätt mycket köksprylar och dessutom presentkort på resor.

• mia_maj2006

Jag har ju haft mina sånger klara jättelänge men m2b får inte ändan ur vagnen. Nu har jag givit honom till sista januari att bestämma sig annars så bestämmer jag
    Jag ska ha "Du är allt" med Shirley Clamp och "En helt ny värld" från Alladin. Eftersom vi gifter oss borgerligt så ska vi inte ha några psalmer.

• mia_maj2006

Vi kommer att göra ett vigselprogram till varje gäst. Jag gör dem själv så det är ingen kostnad i alla fall.

• mia_maj2006

Telan: Vi ska ju inte vara i kyrkan (offentlig lokal) utan på Skansen där man måste förbi entrén för att kunna gå på viseln så jag tror inte att det kommer några andra än gästerna på vigseln. Kommer det nyfikna Skansenbesökare på vårt bröllop så får de inget program

• mia_maj2006

Själv har jag köpt en ny skrivare så att jag ska kunna få ut riktigt fina utskrifter av inbjudan, program, meny och vinetiketter.
    Bröllopsplanering ger helt oväntade kostnader.

• mia_maj2006

Vi har inte efterrätt utan bara små chokladtryfflar som hör till vår buffé. Sedan kommer vi att ta tårtan som efterrätt ganska direkt efter middagen så att man inte behöver avbryta dansen för att äta tårta. Kaffe och avec blir det till tårtan.

• mia_maj2006

Min bukett ska bara vara rosa gerbera och knutet med rosa sidenband i samma färg som min dotters klänning (brudnäbben). Jag är mörk i håret men har ganska ljus hy, hoppas att det blir bra.

Rosa gerbera är temablomma på bröllopet så därför ville jag ha bara såna blommor.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...