Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Jag har verkligen funderat på det där med ringarna. Eftersom jag jobbar mycket med händerna så kan jag inte ha nån ring som står upp och sticker ut för mycket. Därför har jag valt att istället ha tre ringar så blir det ändå lite mer maffigt.

Vi ska också ta tag i m2b's kläder snart. Samma här, han har ofta kostym på sig på jobbet och vill därför ha nått annat nu. Det lutar nog åt frockcoat fast mörk med antingen guldaktig eller vinröd väst. Vi får se vad som finns.

Idag är jag ledig - hurra! Ska ner på stan och leta underkläder tänkte jag, det ska bli spännande.

• Telan

Oj, oj, oj vad ni har varit skrivflitiga idag! Välkomna alla nytillkomna!

Idag har jag provat underkläder heeela dagen. Och tänka sig, jag hittade riktigt snygga grejer. En bustier att ha under klänningen som satt som gjuten på mig. Kan till och med ta av axelbanden om jag vill och den sitter ändå perfekt, brukar ha svårt med det annars. Sen hittade jag också en torselett (eller vad det nu heter) att byta om till på kvällen - för halva reapriset!!

För min del blir det nog både tiara och slöja, samt halsband. Tiaran tänkte jag göra ett försök att göra själv, har köpt lite pärlor och smycken att använda till det. Får väl se hur slutresultatet blir innan jag bestämmer mig. Jag har lagt undan en halvlång slöja tillsammans med klänningen som har en liten broderad kant. Halsband håller jag på att leta efter, vet inte riktigt vad jag vill ha.

Vi tänkte vänta på de nya hjärtfrimärkena innan vi skickar ut inbjudningarna.

• Telan

Jag vet inte riktigt vad mitt "något gammalt" ska vara. Det finns ingen gammal släktklenod som kan komma till användning tyvärr.
    msbine: Kul att kunna använda slöjan till hela familjen.

• Telan

Lapinette: Jag var in på posten i förra veckan för att kolla vad det fanns för frimärken, ifall man ville ha nått speciellt och det behövdes beställas eller så. Men de har de mesta hemma och i slutet på januari (27:e tror jag) så kommer det ett häfte med frimärken med hjärtmotiv på. Bra va.
    Annars var det vanligt med blommotiv för bröllopsinbjudningar.

• Telan

TooBe: Häftigt med Las Vegas. Vad fick er att välja det?

kattkatt: Jag kan hålla med om att många corsager ser lite "för mycket" ut. Men jag tycker att det är snyggt med iallafall en liten blomma som binder ihop brudgummen med brudens bukett.

• Telan

Jag har inte heller kommit in på sidan förrän nu efter lunch. Och igår var det också lite si och så. Hoppas det är åtgärdat nu.

TooBee: Va härligt det låter. Jag har alltid gillar Grand Canyon och velat åka dit, det är så vackert. Bröllop i de trakterna blir nog alldeles speciellt.

Lapinette: Min bror frågade mig härom dagen "Har du inget annat än bröllop i huvudet nu för tiden?"

• Telan

Hallå tjejer!
    Hoppas att ni har haft en bra helg. Attans att helgerna ska gå så fort bara.

Lapinette: Den klänningen var ursnygg! Det blir säkert jättefint!

I förra veckan fick jag lite smått panik över att maj närmar sig med stormsteg och det är så mycket kvar att göra. Men igår satte vi oss ner och gick igenom vår planering och det visade sig att allt går enligt planerna och om man tänker efter så är massor redan gjort. Det kändes betydligt lugnare efter det. Härnäst ska vi titta på kläder åt honom samt leta florist.

• Telan

lillabunny: Nej, jag bor tyvärr inte i Malmö men tack för tipset iallafall. Det var ju väldigt bra priser.
    Nope, en florist i Uppsala verkar mer lämpligt.

• Telan

lillabunny: Jag har inte börjat kolla än, men har fått lite tips i en Uppsalatråd. Jag tror jag går på dem i första hand.

• Telan

mia_maj2006: Vi har också försökt ta tag i önskelistan. Jag hade helst bara önskat oss bidrag till bröllopsresan, för att göra det lite enkelt. Men m2b tycker inte att det känns helt rätt att önska sig pengar av folk, han tycker att det känns sniket. Eventuellt får det så med på listan som ett alternativ.

Igår kastade vi även en snabb blick på bordsplaceringen, bara för skojs skull och jisses, det kommer inte att bli lätt.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...