MAJ 2006 tråd 4...
Lapinette: Hur många bilder valde du till slut?
Lapinette: Hur många bilder valde du till slut?
Lapinette: Jag har sagt till mig själv att max 15 bilder är ok. Gulp, det blir svårt!
FiaMia: Vi ska inte träffa prästen förren ett par veckor innan bröllopet. Det känns lite sent tycker jag. Man vill ju ha allt klart NU.
Igår hade vi vårt planeringsmöte med herrgården och gick igenom ALLT; mat, dryck, tårta, dukning, dekorationer, tidsschema, övriga önskemål mm. Vi träffade inte vår egentliga kontaktperson utan hennes man instället, men det kändes kanonbra. Han var mycket serviceminded och tyckte att alla våra idéer och funderingar var intressanta och bra. Allt gick att ordna på bästa sätt. Toppen!!!
Lapinette: Jag funderar på att ringa prästen ganska snart och fråga om vi inte kan ha mötet tidigare. Jag vill inte vänta så länge.
mia_maj2006: Det verkar som att du kommer att vara fin i håret på bröllopet. Ska du ha tiara, slöja eller annat i håret? (det har du säkert berättat förrut, men minnet sviker... )
Vi ska nog också ha "En vänlig grönska..." Jag tycker att den är så vacker. Kul att det är fler som gillar den.
Förresten, när ni har valt in- och utgångsmusik, har ni då pratat med kanor eller annan musiker först då för att höra vad som passar beroende på hur stor/liten kyrkan är? Eller behöver man inte ta så mycket hänsyn till det?
mia_maj2006: Jag ska också ha tiara, en som jag gjort själv. Och så har jag bestämt mig för att ha slöja också. Det beslutet tog jag efter att ha sett bilderna från fotograferingen jag gjorde i fredags. Jag hade slöja på mig då och det var verkligen fint, pricken över i för att se ut som en "riktig" brud liksom.
Lapinette: Va roligt att så många kan komma på ert bröllop!! Och va skönt att alla redan har svarat så att ni slipper jaga och undra.
Idag är jag hemma och är sjuk, feber och snuva. Men nu har jag sovit lite och tänkte sätta mig framför datorn och pyssla lite med festprogrammet.
Ujja, vad tiden går snabbt. Mindre än två månader kvar. Inte konstigt att till och med m2b har börjat drömma mardrömmar om misslyckade halvfärdiga bröllop.
Hej tjejer! Jag är hemma med snuvan idag också, har sovit hela förmiddagen - jätteskönt.
På vinterhalvåret brukar jag lägga mig i solariet kanske en gång per månad, bara för att hålla den värsta vinterblekheten borta. Dessutom har min hudläkare rekommenderat det då jag ibland får lite lätt eksem, som blir mycket bättre av lite sol, även om den är konstgjord. Den lilla tid jag spenderar i solariet är inte farlig enligt läkaren. Värre är det med dem som solar solarium varje vecka, det är inte att rekommendera i längre perioder. Men man kanske ska prova Doves lotion ändå, har hört fler som gillar den.
Förresten, vi bestämde ju vår meny i tisdags. Så här blev den:
Förrätt: Tartar på lax, räkor, lime och ingefära och mangosalsa med koriander och citronbröd.
Varmrätt: Renfilé med KarlJohansvampcreme, sötsur hjortronsås och puré på mandelpotatis och västerbottenost.
Dessert: Inte bestämt än, ska få förslag på nånting med mörk choklad eftersom vi båda är chokladomaner.
Men vad tror ni, är renfilé för udda? Vi gillar ju vilt, men det kanske inte merparten av "folket" gör. Vad tror ni?
kattkatt: Åh, vad bra att du säger så. Jag blev så osäker helt plötsligt. Vad nojjig man kan bli, undrar vad det kan bero på?
Lapinette: Vi har bara två gäster från utlandet och de kommer från Norge, så speciellt exotiskt vet jag inte om det blir. Men gott, hoppas jag!!
Jag tycker mest att bröllopssnacket har ändrat karraktär. I början hade man mest en massa frågor, ville ha tips och råd innan man tog beslut i planeringen. Sen var det lite lugnare ett tag. Nu börjar jag känna behovet igen, antagligen för att det börjar närma sig.
Just nu håller vi på att försöka bestämma vilken musik vi ska ha i kyrkan, både in- och utgångsmusik och även till solisterna. Inte lätt att välja. Verkar som de flesta andra redan bestämt sitt på den fronten.
mia_maj2006: Det tycker jag är lite roligt just med tanke på vart ni ska ha vigseln. Lite lagom annorlunda.
FiaMia: Buffén lät jättegod, väldigt mycket "svensk sommar". Det blir nog kanon.
Mia_maj2006: Den tårtan lät som någonting helt i min smak - smaskens!
Vi ska få några tårtförslag av herrgården att välja mellan, eftersom de står även för den. Detsamma gäller desserten, där vi vill ha nånting med mörk choklad. Tårtan får nog bli nått lätt fräscht med bär/fruktmousse eller liknande, då vi hade tänkt servera den lite senare på kvällen, antagligen i en danspaus.
Vi kommer att träffa vår präst bara några veckor innan vigseln. Det känns lite sent men blir säkert bra. Kantorn ska jag prata med snarast för att höra efter vad som är möjligt på musikfronten, både vad gäller in- och utgångsmusik och solistsånger.
Lapinette: Varför kan inte resturangen fixa tårtan? Har ni frågat om det?
Det har ni såklart gjort, men jag tycker det låter lite märkligt att de inte skulle kunna fixa även den.
Lapinette: Minst sagt förvirrat. Jag förstår att du blir lite less.
Vi får betala ganska mycket mer bit, 40kr närmare bestämt. Men då fixar herrgården den också och vi slipper jaga priser och fixa med transport och dylikt.
mia_maj2006: Låter jättehärligt! Kan tipsa om att gå och käka på Lammet&Grisen om ni får tillfälle till det. Det är en kompis till min bror som äger stälelt.
Lapinette: Vad det strular med tårtan. Hoppas det på lördag är god.