Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

Satt och bläddrade igenom alla papper igår som jag sparat under planerandets gång. Kändes jätteskönt att kunna slänga en helt bunt och inse att det mesta är klart och fixat.

Jag funderade då även på mötet med prästen. Vi har det inte förrän i slutet av april men jag tänkte kontakta honom några veckor innan mötet för att höra om det är något som han vill att vi ska tänka på inför mötet.

msbine - tala gärna om hur det var och vad ni diskuterade

• Lapinette

Off the record - sticker nu med jobbet till PRAG!!! Ha en skön helg!
    KRAM

• Lapinette

Hej tjejer!
    Har betalt for att logga upp mig pa en dator pa hotellet i Prag. Snacka om att man ar manisk. Faktum ar att vi ar insoade har och flygplatsen ar stangd och att bara sitta och glo ar nagot jag ar ofantligt dalig pa.

Sag att ni diskuterade underklader. Maj, kan ju var kall eller jattefin och varm. Jag ska ha bustier, med strumpbyxor och ett par fina string som hor till. Min klanning sys efter sjalva bustiern sa dar gjorde jag nog ratt som kopte den i god tid.

Ar lite nervos att var prast kommer att styra lite for mycket over var vigsel. Har redan forhandlat med honom om var fotograf. Forst ca han ok till ca 3 bilder sen bestamde vi att fotografen ska fa fotografera vigseln om inga gaster tar kort. Vi far se vad han sager om psalmerna etc. Vi ska ju inte traffas forran den 21 april sa jag hoppas vi kommer att ova aven da for min blivande kommer endast till Sthlm den helgen.

Mycket pyssel blir det nar man ar pa distans.

• Lapinette

Välkommen JeckaH!

Tjejer, det är inte långt kvar nu! Själv känns det som jag har tagit semester från planerandet sen någon månad tillbaka men det är väl för att det mesta redan är bestämt, bokat och klart.

Igår träffade jag en underbar tjej som jag har lärt känna här på BT. Hon gav mig material som hon klippt av från sin klänning. Spets som jag förhoppningsvis kan använda i toppen på min. Så gulligt och snällt!

Imorgon kväll så ska tjejen som ska göra mitt hår komma hem till mig och vi ska prova och se vad vi ska göra med håret. Ska bli intressant!

Gällande psalmer så vill jag ha "den blomstertid" och så en till. Vill ha psalmer som alla känner till och kan sjunga med (svenskarna). Tjejen jag träffade igår gifte sig också med en fransman så jag fick många tips på hur de gjorde sin vigsel 3-språkig etc.

• Lapinette

Inte bara den 27:e utan heeeeela maj!!! Det måste ju bli en underbar vår när vi haft en sån lång vinter.

• Lapinette

kattkatt - visst är det lugnare. Har ju nästan allt klart. Känner inte heller samma behov av BT som tidigare...men kan ändå inte låta bli att gå in här dagligen.

• Lapinette

Vad otroligt många vi är här inne nu! Välkomna alla nya!

kattkatt - Jag ville fotograferas innan men vår fotograf tycker att det var bättre efteråt för då är paret mycket mer avslappnat. Jag förhandlade till mig att vi tar några bilder innan, typ 20-30 min, och då utanför Gripsholms Slott och sen blir det vigsel. Efter vigseln tar vi ytterligare kort, 30-40 min, och då utanför kyrkan. Tror att det blir bra!

• Lapinette

lillabunny - Vi gör också så. Jag tar fram olika alternativ sen så diskuterar vi dem och bestämmer gemensamt. Jag är den som älskar att planera så vi gör även så här vid semestrar och annat.

grahn06 - Vi ska också ta foton när han ser mig för första gången. Tror inte jag kommer att bli rörd då. Däremot kommer jag säkerligen att få några tårar i kyrkan.

• Lapinette

Och jag "sparkar" på min man för att han ska ta i de saker som ligger på honom. Det är endast 2 saker kvar på hans lista (min är längre av förklarliga skäl).

• Lapinette

Miemie - så klart ni ska ha fest när ni kommer hem!!!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...