Inlägg från: Telan |Visa alla inlägg
  • Telan

MAJ 2006 tråd 4...

Vi har inte bestämt vigselmusik, bara börjat lyssna på lite alternativ. Har lite funderingar på att välja någonting annorlunda som utgångsmusik, men vi får se. Min blivande är, som jag kanske sagt tidigare, lite traditionsbunden (vilket man nog inte skulle tro om man inte kände honom så väl) och vill inte ta ut svängarna alltför mycket. "En vänlig grönska..." tycker jag är fin så den blir nog en av psalmerna.

Dekorationerna till dukningen håller jag på att fundera på lite titt som tätt. För vår del ingår blommorna till borden i priset på herrgården. Utöver dem och några ljusstakar skulle jag nog vilja ha mer ljus, det blir så vackert sken av dem. Funderar på vita blockljus, dekorerade med samma dekorväv som jag använder till trycksakerna och pärlor på metalltråd virat runt dem.

• Telan

Jättefna låtar ni har valt tjejer! Vi vill också gärna ha nån som sjunger i kyrkan och jag har ett par personer som alternativ att fråga. Om inte de vill så kan man kanske anlita nått "proffs", men det beror på lite vad det kan tänkas kosta. Låtförslag är för närvarande Utan dina andetag (Kent är såå VI) och Somebody, en gammal Depeche Mode'are (DM är också väldigt VI), men så veliga som vi är så hinner vi säkert ändra oss. Sen får man ju se hur det passar den/de som ska framföra dem också.

Jag har precis pratat med vår kontaktperson på herrgården och bokat in första planeringsmötet. Det blir den 14:e februari, på alla hjärtans dag, passande va. Då går man igenom det mesta, allt från dukningsdetaljer, blommor, meny, dricka, tårta, tidsschema med mera. Åh, va spännande, jag kan knappt vänta tills dess.

• Telan

Lapinette: Jag ser inte Somebody som speciellt sorglig, den kan lika gärna handla om vad det är man vill ha och att det är just det man har hittat. Så ser jag det iallafall.
    För övrigt när det gäller musik så har jag och min blivande kommit på att även om vi till stor del har olika musiksmak så är det vissa saker vi gillar båda två. Den genemsamma nämnaren är då - vemod. Och för oss är vemod inte negativt snarare vackert.

In- och utgångsmusik har vi som sagt bara börjat fundera på, ingenting klart. Har ni nått bra tips på nån sida på nätet där man kan lyssna på olika förslag? Jag hittade en som hade massor, men den fick jag inte att fungera.

• Telan

Är det någon som har börjat fila på sina festprogram och känner att man har lite bra tips att dela med sig av så är det varmt välkommet.

• Telan

Lapinette: Helt OT, som gammalt DM-fan, ska du på konserten i mars? Det ska iallafall jag.

• Telan

lillabunny: Jag har börjat spåna litegrann bara. Ett förslag är påbörjat men jag har mest skrivit in rubriker på saker som ska vara med, tex meny, bordsplacering, info om gästerna, historien om oss, lite info om herrgården vi ska ha festen på, plats för sånger, kom-ihåg-lista för gästerna, avslutningstack. Sen tänkte jag väl blanda upp med lite bilder, roliga citat, dikter eller liknande.

• Telan

Vi bokade också fotografen väldigt tidigt, redan tidigt i höstas. Bilderna är ju jätteviktigt minnen från den stora dagen och jag ville vara säker på att få en bra fotograf. Vi kommer att ha ett planeringsmöte med henne nån gång i april ungefär.

Appropå trycksaker, hur många vigselprogram gör ni? Ett för varje inbjuden gäst, eller får de dela? Räknar ni med gäster som bara kommer till vigseln men som inte är bjudna på festen?

Lapinette: Man kan ju alltid köpa biljett direkt utanför arenan, om man VERKLIGEN vill gå alltså. Kan ju bli dyrt i och för sig.
    Min bror lyckades få tag på biljetter, men jag lurade min blivande med att säga att vi bara fick tag på två biljetter, en till mig och en till min bror. MEN till hans stora förvåning fick han en biljett i julklapp. Lite elakt kanske men jag tyckte det var roligt.

• Telan

mia_maj2006: Gör du några extra då, ifall det kommer folk till bara vigseln?

• Telan

mia_maj2006: Nä, visst nej, så var det ju.

Jag tycker det är så roligt att fixa och trixa så det är svårt att inte påbörja nästa projekt, som tex festprogrammen. Dessutom är jag helt säker på att det kommer att vara fullt upp framåt våren ändå, men andra saker också inte bara bröllopsfix, så det känns bra att åtminstone ha kommit så långt som det är möjligt.

En kompis berättade om en annan kompis till henne som gifte sig för ett par somrar sen. Då satt de natten innan bröllopet och gjorde klart festprogrammen, så vill jag INTE ha det.

• Telan

Jag har också förmånen att kunna använda skrivarna på jobbet, annars hade det blivit dyrt.

Fler frågor...
    Tänker ni ha både efterrätt och tårta? När serverar ni tårtan ifall ni har båda? Och när serveras kaffet? Fick för mig att kaffet serveras till tårtan, men om man har den senare på kvällen så kanske det blir dumt. Gästerna vill väl ha kaffe och avec i anslutning till middagen ändå, eller?

Jisses vad mycket frågor det dyker upp.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...