Inlägg från: FiaMia |Visa alla inlägg
  • FiaMia

MAJ 2006 tråd 4...

msbine: Grattis! Vad skönt att det löste sig!!

• FiaMia

Jag har också lugnat ner mig lite när det gäller bröllopsprat. Har en del nära vänner som jättegärna vill prata och hjälpa till, men har fått hejda mig lite när det kommer till ex arbetskamraterna... Men det är ju helt förståeligt! Är så lätt bara att komma in på ämnet som hela tiden kretsar i huvudet

I dag har våra inbjudningar gått ut 8 stycken har redan ringt och tackat ja!!
    Har lagt upp lite bilder på dom om i vill kika:
    www.familjeliv.se/krypin/mialisan/start.php

• FiaMia

msbine: Vi hade bröllopstårt-provning. Jag hade fixat med mig hem för lite provsmakning. Dukade med tända ljus, jättemysigt var det!

• FiaMia

Telan: Jag beklagar sorgen... Kram

• FiaMia

Jag vet inte om riktigt alla våra kom fram igår heller. Hade förväntat mig att några fler skulle hört av sig i så fall. Även om de flesta visste om bröllopet så var det ju en överraskning att få inbjudan igår! Och så vill man inte ringa och fråga heller... men ska höra med mamma idag i alla fall om de fått något kul med posten

• FiaMia

Jag har pratat med ett konditori i dag. Frågade om man skulle kunna få köpa lite större prov på bröllopstårtor. Vi ska ha lite planering på fredag med tärna, bestman, toastmaster med respektive så jag tänkte att det hade varit lite kul om de också fick vara med och provsmaka. Kanske kan skoja till det med små bedömningslappar med betygsättning... Får se!
    I alla fall, då sa konditorn att det bjuder dom på ändå!! hihi, vad snällt! Just dom har vunnit pris för "sverigetårtan" och han sa att dom hade en bröllopsvariant på den som han bl.a. skulle göra till oss. Det är med sockerkaka, kolakräm och kolagrädde.... Yummie! Ska bli jättespännande, längtar tills på fredag!

• FiaMia

Tårtorna vi provsmakade i fredags var helt underbara... Jättesvårt att välja var det också. Vi provade totalt 4 st och de andra som var med (tärna, bestman, toastmaster med respektive) blev jätteöverraskade när vi tog fram alla tårtorna efter maten. Det var jätteroligt, ingen hade anat något!!
    Till slut bestämde vi oss för en tårta med sockerkaksbotten, kolakräm och kolagrädde, sedan är den övertäckt med flisad vit choklad som ser ut som vita rosenblad. Superfin!

kattkatt: Har också fått hem tvål-kitet. Ska gjuta dem i helgen!

På lördag åker vi till bröllopsmässan i GBG. Någon mer som ska dit? Även fast man har bestämt det mesta så ska det bli kul att åka dit och kika!

Mina skor är gammelrosa med små strass-stenar på. De kommer att matcha min bukett perfekt. De hade kostat 800 kr, men jag köpte sista paret i min storlek och dom hade blivit provade så jag fick ner priset till 600 kr. Super eftersom jag kan ha dom även efter bröllopet!

• FiaMia

Telan: Det är dom skorna som på bilden jag skickade med den rosa buketten.

Lapinette: Det måste vara likadana skor vi har då Mina är också köpta på Bianco. Skulle först fått dem för 650 kr också, men när jag berättade att jag skulle ha dem på mitt bröllop så berättade expediten att hon också skulle gifta sig till sommaren och så sa hon att jag fick dem för 600 kr istället!
    Jag hade sån tur för jag hittade en bild på nätet med en superfin bukett och jättefina skor. Men de som hade lagt ut bilden gifte sig i augusti förra året så jag trodde ju inte att skorna skulle finnas kvar att få tag på. Sedan när jag sprang på dem på Bianco och dom hade kvar min storlek blev jag överlycklig!
    Det är ju helt perfekt klack på dom också, lagom hög för att gå i en hel dag! Har gått i dom hemma lite och dom sitter som gjutet!

kattkatt: Så du kommer också från Borås! Angående tvålarna så tror jag inte det är någon fara att ha dom liggandes, det är ju inte så lång tid kvar... (hjälp, mindre än 3 månader för min del...) Hade också tänkt att skriva ut på overhead. Ska printa vårt monogram i lite olika storlekar och sedan får jag se vilken som passar bäst.

• FiaMia

Angående grabbarnas kläder, min blivande och bestman, så beställde dom sina kostymer i måndags. Det blir måttbeställda Tiger of Sweden i ett svagt kritstrecksrandigt svart tyg. Sedan ska dom ha grå väst och grå plastrong båda två, så dom blir identiska. Corsagen kommer att bli gammelrosa!
    Ska det vara skillnad på corsagens storlek tycker ni? Att min blivande ska ha en lite större corsage än bestman?

Till brudnäbben ska jag försöka fixa fram en vit klänning med tyll och knyta på ett gammelrosa band runt magen. Hittar jag ingen färdigsydd klänning så är min blivande svärmor en höjdare på att sy!

• FiaMia

Telan: Jag ska till floristen på lördag så jag får återkomma om vilka roser det blir. Men gammelrosa måste dom vara! Har nog bestämt mig för att ha ljusrosa/vita hortensia i också. Ska nog ha det som bordsdekoration så då är det roligt att ta upp det även i buketten! Och hjärta på tråd!! Ska köpa hem och börja "odla" hjärtan på tråd, så har man att lägga som girlanger på borden!

Lapinette: 7 cm klack låter lite jobbigt... Nej, skorna från Bianco är precis rätt stil för mig. Har strass både i tiaran och på slöjan så det matchar ju överallt
    Annars så är dom ju supersnygga till fest, både till kjol och snyggbyxor, så hittar du några andra så får du säker användning för dom ändå!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...