Inlägg från: FiaMia |Visa alla inlägg
  • FiaMia

MAJ 2006 tråd 4...

fine: jag kanske uttryckte mig lite luddigt Jag ska alltså köpa hem hjärtan på tråd och låta dom få växa till sig lite nu i tre månader så att dom blir långa och fina. Det va så jag menade! Ska sedan lägga ut dem på borden som girlanger.

lapinette: Det passar inte att blanda in någon gammelrosa blomma i din bukett också då? Så får du ihop färgerna... Men som sagt, vem lägger märke till skorna egentligen?

Min blivande har redan ett par svarta lackskor. Vi var ju på bröllop för ett tag sedan så han köpte dom redan då. Smart när man kan återanvända!

• FiaMia

kattkatt: Det gör vi kanske Jag hade tänkt att få lite inspiration till bordsdekorationerna. Vet inte riktigt vilka blomsterdekorationer vi ska ha. Vill även ha ett hjärta upphängt bakom oss... Såg på ett vänner-avsnitt att dom hade ballonger på en hjärtbåge + någon grön ranka med blad. Det var riktigt fint. Har ju beställt hem vita och rosa pärlemoballonger. Kanske man kan försöka ge sig på... Får ju testa med billiga ballonger först så att det funkar! Har ni några andra förslag annars?

• FiaMia

lillabunny: Grattis!!! Vad roligt å mysigt! Vi ska nog också börja med bebbeverkstan snart... Men det får vänta tills efter bröllopet i alla fall.

lapinette: Jag ska göra som dig, boka tid för sminkning på MakeUpStore och sedan få med mig produkter hem och göra själv. Vill ju även kunna bättra på sminket under dagen så då är det ju bra om det är ens eget så man kan ha med sig det.

Jag använder nästa också enbart deras produkter idag och är jättenöjd. Det senaste jag köpte var ett ny rengöring och ansiktsvatten. Märkte stor skillnad med en gång!

• FiaMia

Telan: Jag har inte hunnit åka till floristen än... sorry. Ska försöka ta mig i kragen och fixa det denna vecka! Lovar att återkomma!
    Kommer inte in på din sida, men det är nog nåt knas med min dator. Får inte fram några bilder nästan... Får försöka om en stund igen! Är ju nyfiken ju!

• FiaMia

Telan: nu funkade det! Tiaran var ju helt bedårande!! Tycker verkligen inte att den bara är ett "test"... Den är ju jättefin!
    Skorna var också snygga, ser ut att matcha jättebra på bilderna i alla fall! Sedan om de skulle vara lite för mycket lila så tror jag ingen tänker på det när du har på dig dom... Du har ju en lång klänning över också!

• FiaMia

kattkatt: Huvudsaken är att du gör som DU vill, men jag vet hur det är. Man blir lätt påverkad av vad andra tycker, men detta är DIN dag!! Har en kompis som försöker påverka mig alltför mycket. I början var det roligt för jag trodde hon bara ville hjälpa till, men när man märker att hon tar illa upp om jag inte gör som hon säger, så känns det inte lika välment som man först trodde...

Jag tyckte mässan var så där... Hade vi inte planerat så mycket redan så hade den säkert gett mer, men det var ändå roligt att ha varit där. Mysigt att gå med sin blivande och hålla handen och titta på allt bara! Vi var även inne på de andra mässorna och provsmakade och köpte lite inredningspryttlar! Tog oss en sväng inne på NK och Åhléns också innan vi åkte hem! Köpte ett par jättefina vårskor, så nu vill jag att det ska bli VÅR! Inge mer snö!! (å här yr snön utanför fönstret )

• FiaMia

kattkatt: vi var där strax efter 10 på söndagen så det var gott om både parkering och plats inne på mässan! Sedan orkade vi aldrig stanna för att se modevisningen... Men det hade inte skadat om de visat fler dukningar, buketter m.m. Det vi fick mest tips om var fotografer. Har inte bokat någon än... gulp! Har mailat till en som var med på mässan. Hoppas att hon fortfarande är ledig!

• FiaMia

Välkomna alla nya! Superkul att vi är så många här inne nu! Fler att utbyta idéer med!!

• FiaMia

Åååh jag är så glad!!
    Har ÄNTLIGEN bokat en fotograf!! har velat fram och tillbaka så många gånger nu så jag trodde det var kört... är ju så sent ute!
    Men så på mässan i GBG i söndags så tog vi med oss visitkort från en del fotografer och så gick vi in och kikade på deras hemsidor sedan när vi kom hem. Då var det ju en utav dom som jag har tyckt tar sååå fina bilder, men har aldrig tänkt tanken att jag kan anlita henne *knas*
    Men nu är det bokat och klart!! Hade sån tur att hon fortfarande var ledig på vår dag!! hihi

• FiaMia

Telan: Vi ska nog också endast ha porträttfotografering utomhus efter vigseln. Men fotografen hade ett paket där vigseln också ingick... Får se vilket det blir. Har en systemkamera själv så den kommer att finnas med hela dagen!

kattkatt: Fotografen heter Jenny Andersson, www.fotojen.net/jennys/index.htm
    Hon tar så otroligt vackra bilder, så det känns jättebra!!

Sedan kommer vi också att ha engångskameror på alla bord! Har också gett en kompis uppdraget att försöka få med alla gäster på bild!

Jag är också lite orolig inför hippan... Tror det kommer att bli en mysig tjejkväll (eller hoppas i alla fall). Har gett lite hintar om vad som skulle vara kul, men man vet ju aldrig!

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...