MAJ 2006 tråd 4...
Min tilltänkta solist tackade nej
Nu blir det till att leta upp en ny. Har skickat en ny förfrågan till en annan tjej som jobbar med en kompis. Har ni solister och vad tar de i så fall betalt?
Min tilltänkta solist tackade nej
Nu blir det till att leta upp en ny. Har skickat en ny förfrågan till en annan tjej som jobbar med en kompis. Har ni solister och vad tar de i så fall betalt?
Vi var på Åhlens igår och tittade ut en massa saker som vi ska önska oss. Jag fyllde på vår önskelista här på BT så nu är allt klart så att inbjudningarna kan gå ut. Fast jag tänker inte skicka ut dem än på ett par veckor.
Jag har nog ganska bra koll på att livet inte kretsar kring mitt bröllop men jag blir så himla glad när någon annan helt spontant tänkt på mitt bröllop. Min svärmor har börjat tänka på kakor till presentöppningen utan att jag bett henne om det, min kompis som säger att hon börjat fundera på vilken typ av klänning hon vill ha, mina vänner som kräver sina inbjudningar NU! för att de är nyfikna på hur de ser ut. Det är så kul att de bryr sig.
Vi kommer troligen att ha denna buffé:
Pastasallad med soltorkade tomater och skaldjur
Coctailmozzarella och babytomater i röd basilika och flingsalt
Parmaskinka med nätmelon
Trekant med foccacia, fylld med salami och fetaost
Rundel på kycklingfilé med basilika och taleggio
Marinerad kronärtskocka och calamatioliver
Caprese på champinjoner och zucchini, samt rostad vitlök
Versacesalami
Spenatbröd med olivsmör
Gorgonzola, rosmaringrissini och druvor
Vit chokladtryffel
Vi älskar italiensk mat båda två och jag tycker att det verkar underbart gott.
Jag ska skriva ut inbjudningarna i helgen och sedan går den första hälften av inbjudningarna iväg. Vi börjar med dem som vi tror kommer tacka nej och de som bor långt bort och behöver lite mer tid att planera. De som får denna inbjudan har sista svarsdatum i mitten på april medan de som får sin inbjudan i slutet på mars har valborg som sista svarsdatum. Detta för att vi ska kunna skicka ut fler inbjudningar om folk ur den första gruppen tackar nej
Dessutom är det många i den andra hälften som nog skulle glömma bort inbjudan om den kom för tidigt
Lapinette: Vi har tur. En kompis har en tårtställning att låna ut. När de gifte sig fick de en tårtställning skickad till sig från brudgummens syster i USA. Den har vi lånat.
Lapinette: Jag är ledsen men jag kan inte hyra ut någon annans tårtställning, dessutom tror jag inte att den passar er eftersom ni ska köpa färdiga tårtor och de då (troligen) är lika stora... denna tårtställning är nämligen i våningar som blir mindre och mindre ju högre tårtan blir och dessutom kräver den att man gör hål i mitten på tårtorna. Dessutom kräver detta extra arbete när jag ska baka tårtorna och därför vill jag ha närhet till tårtställningen för att mäta osv. Men jag hoppas att du får tag i en annan tårtställning.
3 månader kvar!!!
lillila: Jag ska göra hår och smink på Salong Envy Me. Vi var där ett gäng och blev fixade innan vi skulle ut och festa och alla blev jättenöjda. Jag har bokat 27 maj men jag kan förstås inte svara på om 6 maj är bokat. Du hittar dem här:
www.envyme.se
Larsbrud: Jag tror Emma Nors blir jättebra. Jag hade tänkt ta henne först men det blev Envy Me. Vad jag förstår så rekommenderar Emma Nors Envy Me om hon själv inte har möjlighet att ta ett jobb.
Vi har redan en liten tjej med det är tänkt att syskonfabriken ska öppnas efter bröllopet