Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

MAJ 2006 tråd 4...

msbine - den var jättevacker och glittrade fantastiskt men när jag satt där i affären så hade jag inte en tanke på att den kunde bli min. Var så inställd på något enkelt ...

• Lapinette

kattkatt - stackare, du får gå på BT avvänjning så du klarar dig i ytterligare 3 dgr. Mitt rekord är nog 7 dgr i augusti då vi var iväg på semester.

• Lapinette

Telan - oohhhh, vill du vara smakråd. Nu ska vi se vart vi hittar Schalins ringar....

www.schalins.se
    - Sortiment
    - Passion
    Artikelnr: 237-42.6
    eller
    Artikelnr: 237-2,51.15
    Det är då tänkt att det ska med en slät guldring bredvid (likadan som min blivande)

Sen har jag en annan favorit på Smycka med en överliggande sten men det känns lite opraktiskt.

Ringen från Frankrike är tänkt att den ska ligga helt ensam om vi/jag väljer den.

• Lapinette

Schalinringen passion 237-2,51.15 finns med två olika varianter på stenar den med 0,15ct kostar på Vigselbutiken 3 920 och den med 0,28 ct kostar 4 550.

lillabunny - antar att du köpte den för 3 920 och sen tillkom gravyr. Du måste berätta om du är nöjd efter att ha hämtat din ring. Då jag överväger (om vi köper Schalins) att köpa via Vigselbutiken.

Så tjejer röstar ni för Schalins eller dyrt franskt bling-bling?!

• Lapinette

Kan tillägga att det man inte ser på bild är den otroliga lystern på stenarna. Den ringen jag provade igår glittrade något otroligt så det gick inte ens att räkna hur många diamanter som var på ringen...och jag med min dåliga franska...det var 7 inte 17 som jag skrev.

• Lapinette

men om båda är lika fina så borde ju Schalins vinna angående priset...?!

lillabunny - hur var din ring?!

• Lapinette

Telan - din röst gjorde det inte enklare! Jag har precis sagt till min blivande att jag tycker det är helt galet att lägga 30 000 på en ring. Den var vacker, den gnistrade men jag har redan en vacker ring (min förlovningsring) med 3 diamanter i hög kvalitet. Behöver jag verkligen en till?

• Lapinette

Telan - min förlovningsring tillhör en serie (dyr sådan ...he, he!) och det finns örhängen, halsband, armband...you name it! Har lagt in önskemål om örhängena i morgongåva. Väljer jag ringen för 30 000 så blir det ingen morgongåva.

Och Telan, jag hade tänkt precis som du! Antingen första Schalins alternativet helt ensam eller så alternativ två tillsammans med samma ring som min blivande kommer att ha som vigselring (för han har ingen nu).

Det är ju så att i Frankrike friar man med en ring med diamanter och till vigseln tar man en vanlig slät ring (varsin) men då jag ska flytta min förlovningsring till höger handen blir det lite tråkigt med en helt slät ensam ring.

Så därför förstår jag inte varför min blivande ens funderar på att skaffa ännu en till exklusiv ring. Förstår han inte hur förvirrad jag blir!

• Lapinette

Oj Telan, du skulle höra diskussionen som vi har haft här hemma. Det låter verkligen som om han vill ha den dyra ringen och jag säger nej, nej, nej!!! Skämt å sido, han vill att jag ska välja något jag verkligen tycker om oavsett kostnad. När jag kommer hem till Stockholm ska jag gå runt och prova, känna, klämma och tänka efter.

• Lapinette

Det är mest att han såg mina ögon och mitt löjliga leende igår när jag provad ringer. Han tycker själv att den var sagolik vacker och vill därför att jag ska ha den. Men hittar jag något annat som gör mig lika svag så är det ok för honom.

Morgongåvan blir han nog bara glad om han slipper för han verkar ha ångest över vad han ska köpa (min är ju klar sedan länge...en Secret Box). Morgongåva har man inte i Frankrike så där tar vi den svenska traditionen.

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...