Inlägg från: msbine |Visa alla inlägg
  • msbine

MAJ 2006 tråd 4...

Tja, vi har ju sprängt vår budget rätt ordentligt :) Det enda som har blivit billigare är min frissa... Hade en budget först på 60tkr, men är nu uppe i strax över 100tkr, vi har inte velat räkna ut den exakta summan... Just nu har vi slängt budgeten och tar bara kostnaderna som de kommer.

• msbine

Jag får väl med åka iväg och köpa tidningen :) Har faktiskt aldrig köpt en bröllopstidning, har alltid letat all info på nätet, men nån gång ska väl vara den första :)

• msbine

Lapinette: VI vill gärna se inbjudningarna :)

Blev glad igår när jag kom hem från jobb. Där låg ett brev från Skatteverket med hindersprövning och namnändring i Nu känns det verkligen som om det är på gång!!!
    Ska ringa prästen på måndag och bestämma lite mer med henne...

• msbine

Skor tror jag att jag kommer att handla på din sko eller liknande... Vill ju ha någon form av finskor på mig på bröllopet, men eftersom jag definitivt inte kommer att använda skorna (går enbart i kängor och gympadojjor i vanliga fall pga rygg/knäproblem), då vill man inte lägga för mycket pengar på ett par skor som kommer att användas en dag...

Var på Stoff och stil igår i Svågertorp och handlade tyg och möster till tärnornas klänningar. Riktigt bra priser hade de, duchess satin kostade bara 49kr/m :) Så de klänningarna blev lite billigare än vad vi trodde i alla fall :)

• msbine

Ljusblått, e lite de som är färgtema över hela bröllopet :)

• msbine

Vi har betalt klänningarna till tärnorna (jag och en av tärnorna ska sy dem) eftersom jag har väldiga åsikter om hur de ska se ut och färg på dem. Marshalkerna ska ha kostymer alla tre, det har de hemma i garderoben sa de :)

• msbine

Jag ska gå och fixa mina naglar. Har ett jobb där jag hela tiden knäcker dem så fort de har blivit lite långa, så vill inte riksera något. Har bokat in tid för det dagen innan bröllopet.

• msbine

FiaMia: Jag skrev adresserna rakt på kuvertet med en embrossingpenna och embrossade sen adresserna samt en stämpel "Välkommen till vårt bröllop" :) Blev rätt fint.

Vi kommer inte att ha äktenskapsförord, mest för att ingen av oss har några tillgångar eller arv direkt som vi vill skydda. Kan dock förstå de som har tillgångar eller arv som de vill skydda, även om man har det bra nu så vet man ju inte hur framtiden ser ut.

• msbine

mia_maj2006: Stackars er... Hoppas att det löser sig..
    Min kusin kommer att sjunga på vårt bröllop, betalt vill han inte alls ha utan han ger oss det som bröllopspresent :)

• msbine

usch... Blev insirerad av er att skriva en lista jag med... Var en hel del kvar, men inte så mycket vi kan göra än...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...