• ladyoups

Septemberbröllop

Hej! Är bara tvungen att skriva av mig då ingen av mina tärnor hade tid att prata med mig idag. :(
    Jag och min M2B ska gifta oss 23 september. Och jag var och köpte min klänning idag sincerity 3091. JAg är förälskad och går omkring som på små moln, tyvärr så sprack ju självklart budgeten redan men det ordnar sig. ;)

• Svar på tråden Septemberbröllop
  • -Systeryster-

Vi ska också gifta oss den 23e!
    Imponerande att du redan fixat klänning, klänningsångesten är inte jag klar med än.

• ladyoups

Det var egentligen inte meningen att jag skulle köpa den jag var bara ute och tittade runt men jag blev förälskad och var tvungen att ha den. Min M2B tyckte det oxå annars hade jag säkert jämfört alla andra klänningar med den.
    Hur går det för er?

• -Systeryster-

Jag har bokat kyrka och lokal och är nu i färd med att hitta fotograf och någon som kan fixa mitt hår och smink. Egentligen hade jag inte tänkt börja med det än men alla härinne är så himla förberedda så jag ville inte vara sämre! Var ska ni gifta er? Hur långt har ni kommit med allt annat?

• ladyoups

Man har ju läst och hört att man ska vara ute i så god tid så jag vart nästan nervös när jag började fixa i december.
    Vi är klara med kyrka, lokal, klänning ;),fotograf och vi ska iväg i början på februari och prata meny. Ska snart börja göra inbjudningskorten oxå. JAg har funderat massa på hår och make... funderar på att göra själv men man vill ju att det ska bli bra så jag är mest bara förvirrad just nu. :)

• -Systeryster-

Jag klarar endast av vardags sminkningen så jag måste ha professionell hjälp men du sparar ju i alla fall ganska mycket om du gör det själv.

Vad bra att ni får diskutera meny redan i februari, vi måste vänta till april/maj tyvärr. De sätter inte menyerna för sommaren förrän då. Vad är det för typ av lokal ni hittat? Ska ni göra mycket själva? Vi tänkte först göra det mesta själva men sedan insåg jag att jag inte kan fixa allt, man måste ju få tid till sig själv på själva dagen så nu blev det ett ställe som ordnar allt.

• ladyoups

Vi har bokat en festvåning och då tog vi maten från det stället också. Visst blir det billigare att göra många saker själv men jag vill inte känna mig stressad eller slutkörd dagen innan mitt bröllop. Det är min stora dag... då jag får bli "prinsessa".
    Vi har bokat Skafferiet här ute i Nacka. Dom har varit jättebra när man pratat med dom över telefonen och verkar väldigt serviceinriktade. Härligt!

Frågan är ju om man sparar på att göra det själv... man måste ju ha bra produkter och då kan ju summan av kardemumma hamna på samma pris. Har tittat runt lite och en del foundation kostar ju runt 400... sen är det ju lite mer smink man behöver. Värmespolar... hårprodukter... tja det är en del att tänka på där också.

• -Systeryster-

Vad lustigt, vi ska också gifta oss i Nacka! Vilken kyrka? Vi bor i centrala Nacka men ska gifta oss i Boo kyrka och ha festen på Graninge Stiftsgård.

Vi funderade också på Skafferiet ett tag men landade på Graninge som ligger närmare kyrkan.

Bor ni också i Nacka? Då kan vi ju tipsa varandra om smink, hår etc. inför den stora dagen!

• ladyoups

Vi ska gifta oss i Nacka kyrka den ligger bara några minuter från Skafferiet så det vart den. Vi funderade på Boo kapell men tycker det är viktigt med närheten så det blir lättare för alla att ta sig till lokalen.

vi har varit och diskuterat med Anders på skafferiet och det är så bra där och vi är hel nöjda än så länge.
    Det blir höstbuffé istället för två rätters tyckte det blev lite mindre stelt.

• Sandra_H

En till som gifter sig i september. Dock den 16:e. Kyrkan och lokalen är bokade. Jag har börjat kolla på klänning men det är en ren djungel! Min mormor som har bestämt att hon ska betala klänningen velar fram och tillbaka. Ena sekunden så tycker hon att vi ska hyra men andra sekunden så vill hon att vi ska sy upp en. *suck* Har sagt åt henne att det börjar blir brådis om vi ska sy upp en eftersom att det normalt är tre månaders leveranstid.

I dagarna kommer "spara datumet" magneter hem som vi ska skicka ut till alla gäster. Har köpt små kuvert som vi ska skicka dem i. Kan vara kul att "överraska" de som ännu inte vet om det. Dvs M2B's släkt och vänner. Alla i min släkt vet redan om det! Jag kan ju inte hålla tyst om det...

• Sandra77

Halloj! Ska också gifta oss i september, den 9. Vi har bokat kyrka lokal fotograf frisör. Köpt klänning o ring. Hunnit en bit... känns skönt för i början gick allt emot oss. Ingen lokal fick boka om kyrkan 3 gånger osv osv....Har nu i helgen inhandlat diverse papper o grejer att göra inbjudningskort av. Sandra H var hittade du spara datumet magneter??? låter som en lysande ide. När tänker Ni skicka ut inbjudningarna?

Svar på tråden Septemberbröllop