Inlägg från: Sandra_H |Visa alla inlägg
  • Sandra_H

Septemberbröllop

En till som gifter sig i september. Dock den 16:e. Kyrkan och lokalen är bokade. Jag har börjat kolla på klänning men det är en ren djungel! Min mormor som har bestämt att hon ska betala klänningen velar fram och tillbaka. Ena sekunden så tycker hon att vi ska hyra men andra sekunden så vill hon att vi ska sy upp en. *suck* Har sagt åt henne att det börjar blir brådis om vi ska sy upp en eftersom att det normalt är tre månaders leveranstid.

I dagarna kommer "spara datumet" magneter hem som vi ska skicka ut till alla gäster. Har köpt små kuvert som vi ska skicka dem i. Kan vara kul att "överraska" de som ännu inte vet om det. Dvs M2B's släkt och vänner. Alla i min släkt vet redan om det! Jag kan ju inte hålla tyst om det...

• Sandra_H

vistaprint.se beställde vi "spara datumet" magneterna. 25 st "gratis". Man får betala porto och moms. Totalt kostar de 55,62 kr för vår del. Inte alls farligt tycker jag. En rolig grej som gästerna kan spara. Man får bestämma leveranstiden själv. Vi tog 14 dagars leveranstid, beställde den 20:e februari fick bekräftelse på att de hade skickat dem i lördags, dvs 24:e. Så några 14 dagar behöver vi nog inte vänta.

Funderar på att ta med mig mamma och kolla på lite klänningar idag oxå. Börjar verkligen känna panik över det. Jag vill ha så mycket klart som möjligt innan den 27:e maj. Jag har tävlingar mer eller mindre hela sommaren och vill ha koll på saker ändå. Sista tävlingen är veckan innan bröllopet... Tror att jag kommer stressa baken av mig!

Vad har du köpt för klänning Sandra77? Bilder? Och ring? Jag har hittat en underbar ring men det är ingen vigselring, min förlovningsring är egentligen inte någon riktig förlovningsring heller men jag blev kär i den när jag såg den.

• Sandra_H

Får man inte kasta ris länge? Oj, det hade jag inte en aning om. Fast å andra sidan är det kanske inte så skönt med en massa ris innanför kläderna... Hmm, nu får jag allt ta mig en funderare.

Hittade en tiara igår som jag köpte. Ganska enkel och kostade bara 149 kr. Jag kommer garanterat inte att använda den fler än en gång så det känns onödigt att kasta ut en massa pengar på sånt.

Mina magneter kom igår! Supernöjd! Har lagt alla kuvert på lådan. Kunde inte hålla mig. Så idag får alla som inte visste om bröllopet reda på det. Lite pirrigt faktiskt. Det tog bara en vecka för dem att komma. Har ni börjat göra inbjudningar? Eller ska ni beställa? Jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag vet att jag är värdelös på att klippa och klistra så det bästa vore egentligen att beställa...

Jag tävlar i dragrace. Bilar och motorer... *mumma*

Svar på tråden Septemberbröllop