Inlägg från: ladyoups |Visa alla inlägg
  • ladyoups

Septemberbröllop

Hej! Är bara tvungen att skriva av mig då ingen av mina tärnor hade tid att prata med mig idag. :(
    Jag och min M2B ska gifta oss 23 september. Och jag var och köpte min klänning idag sincerity 3091. JAg är förälskad och går omkring som på små moln, tyvärr så sprack ju självklart budgeten redan men det ordnar sig. ;)

• Svar på tråden Septemberbröllop
  • ladyoups

Det var egentligen inte meningen att jag skulle köpa den jag var bara ute och tittade runt men jag blev förälskad och var tvungen att ha den. Min M2B tyckte det oxå annars hade jag säkert jämfört alla andra klänningar med den.
    Hur går det för er?

• ladyoups

Man har ju läst och hört att man ska vara ute i så god tid så jag vart nästan nervös när jag började fixa i december.
    Vi är klara med kyrka, lokal, klänning ;),fotograf och vi ska iväg i början på februari och prata meny. Ska snart börja göra inbjudningskorten oxå. JAg har funderat massa på hår och make... funderar på att göra själv men man vill ju att det ska bli bra så jag är mest bara förvirrad just nu. :)

• ladyoups

Vi har bokat en festvåning och då tog vi maten från det stället också. Visst blir det billigare att göra många saker själv men jag vill inte känna mig stressad eller slutkörd dagen innan mitt bröllop. Det är min stora dag... då jag får bli "prinsessa".
    Vi har bokat Skafferiet här ute i Nacka. Dom har varit jättebra när man pratat med dom över telefonen och verkar väldigt serviceinriktade. Härligt!

Frågan är ju om man sparar på att göra det själv... man måste ju ha bra produkter och då kan ju summan av kardemumma hamna på samma pris. Har tittat runt lite och en del foundation kostar ju runt 400... sen är det ju lite mer smink man behöver. Värmespolar... hårprodukter... tja det är en del att tänka på där också.

• ladyoups

Vi ska gifta oss i Nacka kyrka den ligger bara några minuter från Skafferiet så det vart den. Vi funderade på Boo kapell men tycker det är viktigt med närheten så det blir lättare för alla att ta sig till lokalen.

vi har varit och diskuterat med Anders på skafferiet och det är så bra där och vi är hel nöjda än så länge.
    Det blir höstbuffé istället för två rätters tyckte det blev lite mindre stelt.

• ladyoups

Har läst här inne på BT att det finns nåt ris som fåglarna kan äta utan problem men vet inte riktigt vilket det är. Får man ju leta reda på...
    Har oxå funderat på såpbubblor och rosblad men det känns som enklast med ris om jag hittar vilket ris det var.

Jag har börjat med att göra olika testkort och börjar nu komma fram till hur jag ska ha det. Behöver lite mer material bara.
    Om man inte är pysslig så kanske det är lika bra att beställa. Grejen är ju att det ska vara kul att göra. Jag tror inte att mina kommer bli mycket billigare än vad köpta kostar... räknade ut att det skulle bli ca 20:-/st utan kuverten då... och då har jag bara spånat.

Våra ringar är på g nu... jag har nog inte heller nån typisk vigselring utan hade en hemma som jag köpt för typ 20:- som dom använder som modell och så ska jag ha en pytterubin i.
    Har funderat på tiaror och varit inne på svart brud inspirations sida men alla jag vill ha är jättedyra. Så vi får se... jag kanske knepar ihop nåt själv. :)

• ladyoups

12000:- låter lite mycket om man inte har dom pengarna. JAg köpte min dotters brudnäbbsklänning idag. en cremefärgad rätt enkel men lite pärlor på livet. Väldigt söt. Funderar på sonens klädsel men det är svårare för han kommer vara ca 1 år och 4 månader och dom växer så olika. Får nog ta hans ganska sent. Ska snart sätta igång med inbjudningskorten ordentligt så man kan skicka ut dom i slutet av Maj... ja ganska tidigt men jag gillar att vara ute i god tid. ;)
    Ska göra en provbukett oxå snart då jag ska knepa ihop den själv. Himla mycket att tänka på. Som vigsel program och festprogram hur skriver jag dom?

Svar på tråden Septemberbröllop