jag blir galen!!! :(
Jag vete katten.. men...
Hur gör ni med budget? Hur får ni pengarna att räcka??? Tycker inte ens att det är lönt att lägga upp en budget för man spräcker den precis HELA tiden!!! *suckar*
För det första har vi 145 på inbjudningslistan och det "tråkiga" är att dom allra flesta kommer att komma - men säg 135 kommer...
Antalet gäster leder till en hopplös jakt att hitta en lokal som rymmer alla. Vi kollar alla tänkbara alternativ: Bygdegårdar, slott, resturanger, klubbar osv osv. Vi kollar dessutom om alternativet med egen mat och dricka finns...
Det egentligen största problemet är att det blir helt (i våra ögon iaf - men vi kanske är konstiga/snåla va vet jag..) åt h*te för dyrt när man väl hittar en lokal som rymmer alla. Helt enkelt för att då MÅSTE man ha mat och dricka via lokalförvaltaren eftersom dom har fulla mat och spriträttigheter.
Säg att det blir 350:- per kuvert tex. Det blir 47250:- för mat och lite dricka.
(Vad gäller dricka vill vi inte heller nöja oss med ett glas vin och en ynka avec till maten...). Sen är det tårtan som kostar typ 45:- per bit = 6075:-. Jaha, sen ska man ju betala lokahyran på X tusen (och ska den ingå i kuvertpriset ja då hamnat man allt som oftast på 500:- plus per kuvert!!=> 67500
När då allt det är avklarat - ja då ska man betala 2500:- för hår/makeup! För BRUDEN... och tärnan då? Och brudgum? och bestman? Alla vill/ska ju vara fina... *suck*
Icke att förglömma klänningen, kostymen, blommor, inbjudningskort med FRIMÄRKE (742.50:-x2 (för tackkorten som sen åxå ska ut..)), fotograf, och ALLT annat... Höfta till med ytterligare 28000:- Ja då är vi uppe i *räknar* 105000:- PLUS! Och ska vi punga ut med SÅÅÅÅÅÅ mycket pengar - ja då vill vi så fasiken heller sluta festa kl.01!!!! Vad hände med "Valuta för pengarna"???
AAAAaaaaaaaargh... *snyft*
Usch, ja som ni märker behövde jag verkligen kräka av mig en hel del frustration...
Ska prata med ett ställe på måndag om möjligheterna med deras lokal/-er. Håll tummarna att man får ha egen mat och dricka för då slipper vi berget som tynger oss just nu :(
/trish