jag blir galen!!! :(
Jaa du, jag känner verkligen igen mig.. jag var sååå lycklig när vi började bröllopsplanera men ganska snart när jag insåg hur hutlöst dyrt det är så kändes det bara jobbigt med bröllop. Jag blev helt anti-bröllop.
Jag förstår inte heller varför det måste kosta så förbannat mycket bara för att det står "bröllop-" framför ett ord (tex meny, bukett, håruppsättning, smink osv osv osv). Nu kommer säkert massa brudar här inne (florister, sminköser o andra) slå bakut och hävda att "det tar mycket längre tid/är mer krävande att göra en brudhåruppsättning än en festhåruppsättning". Men jag har själv stött på flera exempel där exakt samma vara eller tjänst fått ett helt annat pris när det stått "bröllop" framför.
Så, jag har väl inget budget tips att komma med. Vi har i alla fall tänkt om och vill inte lägga en förmögenhet på ett bröllop, en enda dag i livet. Vi vill kunna köpa hus och skaffa barn ju! Så vi gör ett mindre bröllop, på mina föräldrars landställe, lagar maten själva.. blir precis lika fint som att ha ett 100 000 kronors bröllop på ett slott.