Inlägg från: Fru Cinderella |Visa alla inlägg
  • Fru Cinderella

Ställa in hela alltet

Vi hoppas fortfarande på ett mirakel :)

Nej så hemskt är det inte. Men man får väl ta bort mindre viktiga saker o komma med budgetalternativ.

vi kommer lägga undan 1000:- i månaden i ett år (hoppas vi klarar det). Samt ta ett lån på max 10 000:- och sen hoppas på att våra förädrar pinchar in, men vi tror inte det.

Men det går om man vill..

• Fru Cinderella

Eller önska er bröllopet av gästerna i present ex blommor m.m

• Fru Cinderella

Vi tänkte sträcka oss så långt att ta 10.000 i lån för bröllopet. Då kommer vi betala tillbaka lika mycket i ett år som vi la undan det gångna året och inte ändra vår ekonomi något.

Och lyckades vi med det nu, lär vi lyckas med det sen.

• Fru Cinderella

Vår första idé var att låna 50.000. Men sen tänkte vi efter lite. Vi har kommit fram till att spara ihop 12.000 (1000:- i måndaden i ett år). Sen önska oss sammanlagt 4000:- i julklapp/födelsedag (2 födelsedagar o varsin jul = 1000:- var). vi kanske får mer, men det räknar vi inte med. Samt 10.000:- i lån. Vilket är överkommligt.

Tada, 26.000 kan man göra MASSOR med. Drömbröllopet för tio miljoner, kanske inte alltid är det bästa. Jag tror det här kommer bli hur mysigt som helst och perfekt. Allt jag vill är att gifta mig med mannen jag älskar!

• Fru Cinderella

Vi som är 1. student 2. arbetslös (för tillfället) tänker så här.

Vi gifter oss bbudget-versionen nu. För ca: 26.000. Sen om X antal år. Kanske när vi är 40. Så tänker vi förnya våra löften o ställa till med ett dunderkalas. Som vi då kommer ha råd med. Tillsammans med våra barn (som vi inte har än :) )

Vilket känns helt underbart, bara den tanken.

Svar på tråden Ställa in hela alltet