• Lina & Gustav

Ställa in hela alltet

Är det bara jag som inte får ihop budgeten, och på allvar funderar på att ställa in hela grejen?
    Känns inte alls roligt att planera när inget går ihop..

• Svar på tråden Ställa in hela alltet
  • Fru Cinderella

Vi hoppas fortfarande på ett mirakel :)

Nej så hemskt är det inte. Men man får väl ta bort mindre viktiga saker o komma med budgetalternativ.

vi kommer lägga undan 1000:- i månaden i ett år (hoppas vi klarar det). Samt ta ett lån på max 10 000:- och sen hoppas på att våra förädrar pinchar in, men vi tror inte det.

Men det går om man vill..

• Sandgren

Ni kan ju ha kuvertsavgift! Eller laga maten själva med hjälp av familj, då blir det mycket billigare!

• Fru Cinderella

Eller önska er bröllopet av gästerna i present ex blommor m.m

• Virginia

Visst ar det trakigt att det ofta blir sa dyrt att gifta sig. Det ar sa mycket man VILL ha pa sin stora dag, men kostnaderna tornar snabbt upp sig.

Men inte skall ni stalla in! Det viktigaste ar trots allt ert beslut att gifta er, att ni ha bestamt er for att leva tillsammans livet ut. Forsok skara bort det som inte kanns lika viktigt (jag vet att det ar svart!)

Tex:
    Farre gaster (om ni inte skickat ut inbjudningar redan)
    Bar till sjalvkostnadspris
    Fraga slaktingar och vanner vad de kan hjalpa till med

osv

Lycka till!

• Gerda

Tråkigt att det känns så!

Det går heller än så länge inte ihop för oss på det sätt som vi vill. Men vi har valt att lägga bröllopet 2007 för att det är mer verkligt att få ihop 50-60.000 till dess.

Jag håller med Virginia - kanske sålla bland de inbjudna för att anpassa efter er ekonomi. Köp klänningen på ebay, bind din bukett själv... tja... det GÅR att dra ner, men jag vet också hur det är att vilja men att kunna är mkt svårare.

Lycka till! Ni kan alltid gifta er - det är gratis :) men bröllops-firande-delen är ju oftast inte det.

• ninna87

Inte ska du ställa in bröllopet....jag har också tänkt så...men som med allt annat det löser sig...det finns massor av saker att dra ner på

• Labidochromis

Inte skall ni ställa in, det fixar sig!

Av & till känner jag som ni gör men då tar jag en liten paus och försöker att inte tänka på bröllop på ett par dagar. Samlar krafterna och kör igång igen med nya tag.

Kika runt lite på alla spartips som finns här på BT och gör en prioriteringslista.

Lycka till!

/Carin

• Molle80

Ja, shit! Ena dagen känns det som att allt kommer att lösa sid, dagen efter känns det som att man kan lägga ner hela sk-tet.. Vi skall boka datum till helgen , lutar år september... Vi sparar 5000:- i månaden för att få det att gå ihop ... Å ändå ska vi inte ha något extra pampigt bröllop.. Men pengarna bara susar iväg... Vi kommer att önska oss pengar till bröllopsresan som går till Thailand i present. Vi hamnar på 80 personer totalt på listan och kostanden för detta ser ut att hamna på ca 70.000:- ... Då har vi ändå flyt med att känna catering firmor som ordnar 3-rätters för 200:- per kuvert... TIPS på hur man kan få ned kostnaderna önskas

• BornToBeBride

Hej Lina&Gustav!
    Inte ska du ställa in allt.
    Jag var precis i din sits precis före jul och kände att jag höll på att kolapsa pga alla måsten och att budgeten inte gick ihop. Slutade med att M"B och jag satte oss och planerade om hela arrangemanget från ett långbordsbröllop med tal till ett coctailbröllop med mera avslappnad stämning och mindre måsten även för gästerna.
    Jag kunde omöjligt förhandla bort princessklänning och fotografering, blommor, kyrka m.m. medan middagen redan innan kändes lite krystad.

Nu är jag helnöjd med vårt val. Pengarna räcker till en resa för hela familjen istället. Ser fram emot allt nu med glädje istället för vånda.

• Lina & Gustav

>Jag känner mig helt redo att ge upp..kasta in handuken. Får bara ont i magen när jag tänker på det

Svar på tråden Ställa in hela alltet