Inlägg från: VirreVarv |Visa alla inlägg
  • VirreVarv

Ställa in hela alltet

Jag håller med föregående talare att det viktigaste är faktiskt att ni älskar varandra. Sen kanske jag kan tycka att man är själv största boven, man vill så mycket o när den krassa verkligheten slår en i bakhuvet så känns det bittert... Har man inte pengarna då får man sätta sig ner med siffrorna, räkna om o dra ifrån. Handen på hjärtat så kan man säkert stå över en hel del. Huvudsaken är att ni ger varandra det viktiga löftet!

Vi har själva fått skjuta upp vårt bröllop i ett par år(!) för annat har kommit mellan (graviditet och akuta husrenoveringar bla) och gjort att vi inte har kunnat spara. Vi har fortfarande inte sparat så mycket men vi har satt en budget på 25000:-, nu har vi inte stor släkt nån av oss o tur e väl det.
    Vidare har vi verkligen brutalt sållat bland de vi vill bjuda. Folk är välkomna till vigslen, en större fest för övriga vänner får vi ta senare. Sprit ska vi handla i Tyskland (vilket i o för sig inte är alla förunnat), ringarna har vi tittat ut på smycka (5500 för oss båda, jättefina utan att kosta oss hutlöst för mycket), klänningen är förvisso ny men kostar 2700:-. Festen kommer vi att ha i trädgården och i sommar ska jag försöka odla fram så mycket blommor jag bara kan så jag har o dekorera med, det jag fattas ska jag köpa på blomstertorget dan innan. Vi skippar efterrätten och tar bara kaffe o bröllopstårta, en vän som är duktig på att fota ska ta våra kort (digitalkamera är ju en fiffig sak, bara o ta kort till det blir bra). Dukar till borden löser vi med att köpa lakansväv på IKEA o syr om till dukar, likadant gör vi med servetterna. Många småkostnader gör att budgeten sticker i taket, en krona här o där så att gör mycket.

Prata med dina vänner, ofta känner nån, som känner nån o vips har man ordnat en sak mkt billigare! Vi kan inte heller spara 5000 i månaden, men vi sparar det vi kan, trollar med siffrorna o utnyttjar våra vänner o bekanta så vi äntligen kan bli man o fru.

GE DIG INTE! Ni kommer att fixa det!

Sköt om er! Kram /Veronica

Svar på tråden Ställa in hela alltet