• Merlin

Ställa in hela alltet

Vi har funderat på vad som är viktigast för OSS-inte gästerna. Vi fixar maten och tårtan själva, bjuder bara familj och närmaste vännerna = max 25 personer totalt(vad är egentligen meningen med att bjuda kusiner man inte sett på 15 år?), struntar i band som spelar mm. Fokusera på det som betyder absolut mest och skippa resten. Det GÅR att få ihop en jättefin middag för ganska lite pengar om man fixar det själv. En hel del mat går att förbereda i förväg.

Ta inga lån för att få drömbröllopet. Det är sällan någon bra idé...

• Merlin

Lina & Gustav
    Blev lite nyfiken på hur många ni blir? 80 000 kr är ganska mkt pengar. Vårt kommer stoppa på hälften och då är ändå ringen en fjärdedel av summan.

• Merlin

Jag ska inte döma någon annan, ni gör som ni vill, men JAG hade inte gjort det. Då hade jag hellre väntat eller skurit ner på kostnader.

• Merlin

Om ni ska plugga till hösten antar jag att ni kommer dra på er studielån och tro mig-de är inte heller roliga att betala av.
    Jag hade nog inte dragit på mig lån om jag inte absolut MÅSTE innan jag började plugga. Studietiden drar på mer kostnader än man har när man inte pluggar. Har du otur kan du åka på studielitteratur för 2000 kr i månaden som jag gjorde. Tänk på det.

Förstår att ni verkligen vill gifta er och jag vill inte förstöra något genom att vara mega-pessimist. Jag säger bara åt dig att tänka efter före.

Jag känner tyvärr folk som gift sig och sedan gått skilda vägar åt innan lånet för bröllopet var avbetalt och de tycker inte att det är särskilt roligt.

• Merlin

Syrran hade pratat om sitt princessbröllop i 20 år. Till slut gifte hon sig borgerligt i hemlighet just bara för att få vara gift med den hon älskar. De hade helt enkelt inte råd. Men hon ångrar sig inte överhuvudtaget.

• Merlin

_Cinderella_
    Låter väl som en sund och trevlig idé!

Svar på tråden Ställa in hela alltet