Inlägg från: roslagsbrud |Visa alla inlägg
  • roslagsbrud

Bilder från vårt bröllop

Lapinette & Gemma:

Ni som har en fot eller två i Frankrike... Vad vet ni om designer Alain Roure? Han gör nämligen smycken, och vi har tittat på en vigselring som bär hans namn. Ingår i serien "Chute... Je t'aime" som jag hittade hos en guldsmed i Stockholm (Grev Ture gatan). Är det nå't att satsa på?

• roslagsbrud

Ha ha! En b-s maskin... Jo, jo, där ser man att även fransmän kan!

• roslagsbrud

Gemma:
    Jag har skrivit det förr - vet inte vilken ring jag ska ha! Föll pladask för just Fusion som du har, men så började jag tveka. Hur många ringar har din man? Och har ni blandat guldsorter? Har du stenar i någon av dina?

• roslagsbrud

Lapinette:
    Åker till Cannes i maj och ska passa på att köpa skor till min klänning. Har du tips på bra skoaffärer? Känner till Cannes rätt så bra och på Rue d'Antibes finns ju en hel del. Men har du andra tips? Har små fötter...

• roslagsbrud

Ok, nästa fråga till alla francofiler:
    Den franska seden med att dela ut dragéer till gästerna gillar jag. Är det någon som vet om de går att få tag på i Stockholm? Eller ska jag behöva lasta resväskan full när jag är i Cannes?

• roslagsbrud

Ha ha, dragéer är en typ av godis. Sötmandlar överdragna med ett tjock, hårt och slätt lager socker i olika pastelfärger. Onyttigt men ack så gott...

• roslagsbrud

Precis, en gåva till gästerna. Eftersom jag har franskt påbrå så vore det en kul grej!
    Små påsar med gott i är också en bra idé annars.

• roslagsbrud

Lapinette:
    Ja, jag får göra samma sak, köpa i Cannes och frakta hem. "Beställa" skriver du - hur lång leveranstid är det på dem tror du? Ska vara i Cannes 1 vecka... Borde kanske ringa och fixa det innan jag åker?
    Snö... Jag vill inte ha mer snö, jag vill ha vår!

• roslagsbrud

Lapinette:

Om du är i Cannes 17-28 maj och längtar efter att få prata svenska, så kan du alltid frotera dig med den svenska filmbranschen - många åker ner till festivalen
    Men du kanske gör som många ortsbor - flyr fältet istället!
    Och så otroligt roligt att du kan tävlingsdansa - det är väl träning om något! Vilken är din bästa "gren"?

Övriga:
    Gud så duktiga ni är på att träna! Är helt värdelös på det själv, trots att jag höll på med såväl redskapsgymnastik som balett och konståkning som liten. Har alltid haft bra gener tack och lov, men nu märker jag att även jag måste vara lite försiktig med vad jag stoppar i mig. Varför kan inte extra kilos lägga sig där man vill ha dem (dvs i brösthöjd) och inte kring midjan?
    Ska satsa på låååånga promenader så snart våren behagar visa sig.

Gemma:
    Vad händer med din lägenhet när du reser bort? Måste du hyra ut den? Inte för att det är svårt att hyra ut en lägenhet i Stockholm, men alla grejer man har som ska flyttas på...

• roslagsbrud

Gemma: Skönt att ni kan behålla den nya fina lägenheten! Man lägger ju ner så mycket av sig själv i en renovering så man vill ju njuta av resultatet också!
    Dags att ta sig hemåt nu - sambon har lovat att försöka sig på Alo Gobi...
    Och du som gillar lyx - har du varit på någon av Chokladfabrikens provningar? Såg att de har en rom- och chokladprovning i april. jag är sugen på att prova på. Rom kan jag klara mig utan, men inte choklad!

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop