• Lapinette

Bilder från vårt bröllop

Nu är jag åter i Stockholm. Flygplatsen öppnade vid 16-tiden och överlyckliga lämnade vi Savoy's härliga duntäcken mot en kaotisk flygplats. Vi hade fått ett meddelande om att planet skulle lämna i tid och det blev "go to gate" och där blev det 30 min försenat, 30 min till, 1 timma till...och 3,5 timma senare lyfte vi. Tredje gången på en vecka som jag tillbringar natten på en flygplats. Tjohooo!!! Undrar när jag ska komma ikapp med sömn och TRÄNING!

Izunia - vi hade hyfsat väder både fredag och lördag så då var vi runt på stan. Ena dagen med en guide som visade och berättade allt för oss. Otroligt vackra hus och byggnader! Igår stannade vi dock inne på hotellet hela dagen (ville inte gå ut i snöstorm). De gav oss våra rum åter pga att flygplatsen var stängd så det blev att läsa lite bok, snacka skit med kollegorna tills det var dags att åka.

Gemma - har ditt mobilnummer. Du gav det till mig tidigare så jag smsar dig under dagen så får du mitt. But I will be there! Trött men söt som min pojvkän brukar säga.

• Lapinette

Gemma - tror inte jag orkar stepen men har med mig träningsväskan för att eventuellt gå (orkar nog inte springa heller...) lite på ett löpband eller ... mon dieu varför kan inte flygen gå i tid så jag får min skönhetssömn. Orkar inget när jag inte får sova ordentligt (vågar inte tänka hur det blir den dagen man har barn!).

Ska bli skoj att ses ...du känner nog igen mig men en aning blekare, fetare och absolut tröttare än på bilderna på vår hemsida.

Är så glad att min klänningångest är över!!! Det tog mig 8 månader att välja klänning.

• Lapinette

Gemma du får mig att rodna! Det var verkligen trevligt och så intressant att höra om ditt spännande liv. För en torr kontorsråtta är det så exotiskt med en journalist som rest världen runt och gjort repotage. Satt hela vägen hem och funderade på middagen jag ska bjuda på...mmm...

spöket laban - Dyrberg Kern är en favorit. Köpte ett jättestort armband och örhängen till min nyårsstaff förra året.

Izunia - hur kunde du glömma presenten??!! Min man är helt ok att shoppa med och framför allt då han gärna betalar. Han orkar helt enkelt inte med mitt velande så när jag sitter där och tvekar över ett par skor så tar han och köper dem för att slippa gå i 100 affärer till! Ska nog bli ännu mera velig!

Ikväll SKA jag träna! Funderar eventuellt att chocka den stackars kroppen rejält och ta två pass. En pump som jag normalt brukar köra på tisdagar och sen en Nike Rockstar som en väninna absolut vill gå på.

• Lapinette

spöket laban - självfallet var det stass och inte staff. Hade köpte en underbart vacker svart chiffongklänning och till den blev det armband och örhängen i guldfärg och pärlor. Typiskt mig!

• Lapinette

Min man tycker om att jag gillar att vara kvinnlig, dvs bära klänningar och högklackat med matchande handväskor till. Dock är han inte lika glad över mina "tråkiga" underkläder. Där är jag verkligen en tråkig svenska, det ska vara bekvämt. Har dock shoppat mycket vackert att ha under ...som mest ligger i skåpet.

Gemma - du har ingen aning om hur många som läser den här tråden ...men få nu ingen prestationsångest!? Tror aldrig jag har skrivit så många stavfel som här på BT. Det går fort, läser inte igenom, tänker inte...och så ooops har man missat några bostäver hit och dit.

Här sker allt på data - kan knappt skriva för hand. Dessutom, nu får ni nog spader, så skriver jag med linjal. Något jag la till med när jag skulle skriva vykort och ville få plats med så mycket som möjligt. En vana som jag lagt till med och som jag inte rekommenderar. Tror ni att det är de japanska generna om perfektion som ligger där någonstans?

Jag ska erkänna att jag har sett min blivandes kläder. Vi har varit gemensamt och provat ut dem här i Stockholm. Han ska hyra frockcoat och skor. Dock har han inte sett och vill inte se eller höra om min klänning. Han är riktigt trött på mitt tjat om bröllopsklänningar

roslagsbrud - nästa fas kommer när ni har gift er. Det är då ekonomin är gemensam. Nej, skämt å sido så är det bara att njuta av att ha en sådan förstående man.

Min vigsel och ny-gamla förlovningsring ligger i Cannes. Längtar verkligen efter att få ha dem på mig! Får se dem på fredag kväll igen. Förresten Gemma, du flyger väl på fredag till Shanghai?

• Lapinette

roslagsbrud - har du ingen bild på din klänning? Alltid så svårt att föreställa sig men jag såg jättefina rosa pärlsmycken för ett tag sen. Tänkte att det hade varit vackert till ett bröllop men jag har redan mina pärlor fixade.

Vet inte om jag har frågat förut (du får ursäkta i sådana fall) men när gifter ni er, vart och hur många gäster?

Min man ville helst inte ha någon ring alls! Uhhhh...vad ska det betyda? Nu blir det en slät, enkel guldring men som inte kommit än (vilket han bara är tacksam över).

• Lapinette

Izunia - härligt med semester! Vi har verkligen försökt hålla igen med resandet (förutom mellan Sthlm - Cannes) fram tills vårt bröllop. Då blir det Amalfikusten i en vecka. Ska bli sååå härligt!

roslagsbrud - syr du upp klänningen? Jag ska prova min imorgon (Gemma, hör av mig på torsdag!). Som ni säkert vet allihop så syr min mamma min klänning i siden och spets. Har provat den ett par gånger (själva stommen) och hela tiden tyckt att den känts stor...jag menar vidden i kjolen. Mamma har fått ta in den och in den. Kanske är det bara jag som är ovan med både siden och en stor kjol. Ska bli spännande och prova den imorgon igen.

Varför valde ni Lidö? Någon speciell anledning eller minne? Du får säga till om jag är allt för nyfiken av mig.

• Lapinette

roslagsbrud - vad härligt det låter! Så Lidö är något du rekommenderar även för en weekend? Vi ska nämligen ha en vecka semester i Sverige i juli (mellan två bröllop) och jag försöker klura ut lite olika alternativ på utflykter.

Tror dock min klänning kommer att kännas "stor" tills den sitter som ett fodral så jag får nog lov att lyssna på mamma (vilket jag slutade med som tonåring).

• Lapinette

Gemma - vet inte riktigt allt om dig...men är en bit på väg. Du är ju inte riktigt den som sitter inne med informationen (liksom jag).

Det kommer passa dig utmärkt att vara agent. Tänkt dig att titulera sig agent och journalist. Superläckert! Att sedan gå runt på olika event och representera måste ju passa dig som handsken. Du verkar vara totalt orädd. Trots att jag är social kan jag tycka att det är hemskt att "mingla" och försöka vara trevlig mot folk jag inte alls känner.

Vera Wang klänningen var verkligen sockersöt. Dock tycker jag absolut att du gjorde rätt val!

roslagsbrud - ska in och titta på Lidö krog. Håller fullständigt med att OM det är en vacker sommar så är Sverige en fantastisk plats att vara på MEN om det regnar är det hemskt! Förra sommaren tillbringade jag drygt 6 veckor i Cannes, inget jag ångrar men denna sommar blir jag i Stockholm hela juli då två vänner ska gifta sig.

• Lapinette

roslagsbrud - Debenhams har massor av Pilgrim. När vi var i Prag i helgen så kryllade det även där av Pilgrim. Har faktiskt aldrig hittat något som jag riktigt tycker om i deras kollektion men så är jag en traditionell tös som inte gör så stora svängar.

Har varit inne och tittat på Lidö. Ser verkligen jättemysigt ut. Har lagt det bland mina favoriter - smultronställen i Stockholm.

• Lapinette

Gemma - je sais! Jag har sett den bilden men blev ändå förvånad när du kom med påsen. Ska ned till mamma ikväll för att diskutera. Hör av mig imorgon!

Ska bli spännande att prova klänningen ikväll. Ska även göra en provuppsättning. Tjejen som ska fixa mitt hår kommer hem till mig ikväll. Ska kolla vad som ska göras med håret och köpas in sen blir det nog en "träning" till innan bröllopet.

Själv så har jag haft halsbandet klart sen 21 års ålder. Pärlor (vita) är klassiska och passar (nästan) till allt! Fick det av min släkt i Japan och sa direkt att det ska jag ha när jag gifter mig. Har fått anpassa klänning efter det...halterneck förbjudet. Örhängen lånar jag av mamma. Det blir en pärla som hänger. Det blir himla mycket pärlor då det även ska ligga några i rosorna i min bukett. Det är vårt tema, pärlor och rosa band.

Gemma - om du mot all förmodan inte känner för att partaja imorgon kväll så har Frederico en dance aerobic på Regeringsgatan klockan 19:00!!

• Lapinette

Gemma - säkert något med lyx och flärd! Jag är superdålig på att läsa andra trådar inne på BT numera. Var flitig förr...då jag behövde planera bröllopet. Numera går jag bara in för att ni är så trevliga!

Pratade hår igår (vi gjorde ingen provuppsättning). Tjejen som ska göra mitt hår kom med en kasse med spolar till mig och sen diskuterade vi bröllop. Hon ska även köpa en "remsa" löshår för mitt hår är ganska så tunt. Sen ska vi antagligen göra 2 provuppsättningar och kvällen innan bröllopet kommer hon och syr in löshår och lägger upp det på spolar. Allt detta för 600 kronor. Självfallet måste jag ge henne en present!

Var sedan nere och provade klänning. Den är fortfarande stor så det blev lite grrrrr...mellan mig och mamma. Så blir det alltid när hon syr åt mig men i slutänden brukar det bli bra. Gemma, vi klippte i din spets!!! Det kändes jätteläskigt. Mammma nålade på den och så klippte hon bara ... men det kommer att blir fint. Din spets är i en lite mjukar vit nyans än mitt siden men jag tror att det kommer att bli vackert att det bryter av lite. Det kommer att bli massor med tyg över så du kan göra något till håret, en topp eller vad du vill. Du får tillbaks det när jag bjuder dig på middag!

• Lapinette

Izunia - Gemma har startat ny tråd ....skynda dig dit!

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop