• Gemma

Bilder från vårt bröllop

"GA"?

• Gemma

MiaLotta: Naturlig à la Clarins och Laura Mercier ;) En perfekt kommentar att inleda helgen med. Jättekram på dig!

• Gemma

Roslagsbrud: Jag vet preciiiis vilken byrå du menar. De jobbar med efterbearbetning av annonser och liknande (där jag då ibland hade skrivit texterna och varit med och kommit på idéerna!). Tror att samtliga är grafiska formgivare / originalare, alltså utpräglade bildmänniskor.
    En sällsynt skön (och lite kufig) samling människor som jag ofta hade glädjen att dela hiss med!

Lördagskram, G

• Gemma

Roslagsbrud: Jobbar du också med reklam/marknadsföring? Eller inskränker sig ditt engagemang till "produkttest av bagerivaror", och så lite PR kring vissa favoriter ?

• Gemma

Såg precis att det där inte alls är din bransch... och att du har långkalsonger och käkar cheescake. Ett föredöme... tror att jag ska göra nåt liknande nu.

Kram, G

• Gemma

Lapinette! Kul att höra ifrån dig. Jag mailar mitt mobilnr så kan du väl sms:a mig om du inte dyker upp i morgon? Kramar, G

• Gemma

Fasicken... har slarvat bort din mail. Jaja, det löser sig.

• Gemma

Shoppat idag:

1. Storpack brysselkål (äntligen! Har lärt mig leva snålt).

2. Guldfärgat mulberry-fodral till min IPod (belöning för ovanstående).

• Gemma

Lapinette! Härligt att du kom hem i alla fall. Själv tillbringade jag hela morgonen med att åka buss fram och tillbaka till Kinesiska ambassaden, hög tid att fixa visum nu... första gången lyckades jag glömma både pass och pengar, och när jag kom fram insåg jag att jag behövde ett foto på mig själv, så jag får i alla fall åka dit i morgon bitti. Hämnades på Kina genom att skälla lite på min man i mobilen, men han var bara snäll och rar och sa att: "Det ÄR jobbigt med alla regler i början, men oroa dig inte, jag hjälper dig." Sen hade han bokat in flera lägenhetsvisningar som jag ska roa mig med att knata runt på nästa vecka. Jag insisterar ju på trädgård där borta... Mmm, det blir nog bra.

Det ska bli supertrevligt att träffa dig! Och du ska väl steppa klockan 18? Annars funkar ju kaffe på samma sätt, d v s man blir pigg. Fast det är MYCKET mindre jobbigt.

Laban: Om allt annat skiter sig kan man alltid hitta en fin klänning på www.netaporter.com. Anna Sui är t ex jättefina tycker jag. Har själv en svart med rosa band och broderade blommor. Det brukar ta c a 3 dagar med leveransen. Köpte min handväska där också... kul för de finns inte i Sverige.
    Sidenband är så sött! Tur att man inte har nån mesighets-gräns, det vore ju förfärligt att känna sig fånig i kjol och klänning. Men många gör nog det. Var på en fest i lördags och hade på mig en rosa kjol med fåglelmönster. Och folk kollade jättemycket! En kille ropade till och med: "Du med kjolen, kom hit!" (Jag kom inte "dit", för övrigt.)

NinaHq, tack så hemskt mycket!

Kramar, G

• Gemma

Blind daten var väldigt trevlig. Och for your information: Lapinette är sååå snygg och charmerande - efter en natt på flygplats! Orättvist. Men nån träning hann vi ju inte med hehe. Det finns ju, som ni säkert vet, en del detaljer kring bröllop som bara måste diskuteras.
    Roslagsbrud: Det finns många söta killar på O-byrån. De har i allmänhet roliga mössor på sig också. Och filmbranschen är väl rätt exakt som reklambranschen, allt som oftast är det Roy Andersson som regisserar, skillnaden är att vi bränner tre miljoner på tjugo sekunder istället för två timmar.
    Känner mig branschlös nu, konstigt men ganska bra. Ska nog försöka parallellköra olika branscher i Kina, så långt det går.
    Ilsket orange, coolt! Det är alltså på ditt kontor? Låter som om du kommer att vara entusiastisk och effektiv i rummet, med enstaka raseriutbrott. Kan det bli bättre, i en konstnärlig verksamhet?
    Och... du bestämde dig för att bara äta kakor på helgerna... kan ju bli rätt mycket kakor beroende på hur man ser det ;) Alltså om du inte äter nåt annat alls, på helgerna. Med en sån kokerska skulle nog mångas magar dallra för övrigt...

Izunia: Hittade du någon present? Är han bra att shoppa med, din man? Min är fabulous, jag var utpräglad ensamshoppare innan jag träffade honom. Enda haken är att jag måste följa med honom i cykelaffärer och utbrista beundrande "aaah" och "ååååh" inför hjul med titanfälgar och olika sorters växlar. Men det blir jag ju så rikt belönad för.

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop